Concurrenten nu ook in Google Shopping

- door

Google Shopping nu ook beschikbaar voor Vergelijk.nl!

Zoals eerder dit jaar bekend werd, heeft Google een miljardenboete gekregen. Deze boete kreeg zij vanwege machtsmisbruik met prijsvergelijker Google Shopping. Eerder deze maand ging Google nog in beroep tegen deze boete en was de verwachting dat concurrenten nog geen plek zouden krijgen tussen de Google Shopping resultaten.

Wat is Google Shopping?

Via Google Shopping is het mogelijk om te adverteren in Google via een product feed. Bezoekers zien o.a. de afbeelding van het product en de prijs, waarna ze direct kunnen doorklikken naar de productpagina van de webshop.

Google Shopping

Meer aanbieders van advertenties

Tot vandaag was het alleen maar Google die advertenties binnen Google Shopping aanbood. Sinds deze middag komen er ook resultaten van concurrent Vergelijk.nl in beeld. Hiermee is het voor adverteerders dus mogelijk om naast Google Shopping ook andere platformen in te richten.

Google Shopping en Vergelijk.nl

Moet ik nu inzetten op Vergelijk.nl ?

Vergelijk.nl is op dit moment de enige partij die meedoet aan deze advertenties binnen Google Shopping. Je hebt nu Google als aanbieder en Vergelijk.nl. Tevens staat vanaf vandaag de aanbieder ook in de Google Shopping advertentie vermeld.

Beslist.nl geeft aan nog niet benaderd te zijn voor een samenwerking. Dit geldt waarschijnlijk ook voor andere partijen. Onze verwachting is echter dat ook andere aanbieders tussen de Google Shopping resultaten zullen komen.

Door deze ontwikkeling is de concurrentie veranderd en kan het voor webshops interessant zijn om voortaan ook hun producten via vergelijkingssites te promoten, in plaats van enkel in te zetten op Google Shopping.

Bij veel van onze klanten met een webshop zien we dat de Google Shopping campagnes het meest rendabel zijn, dus houden wij verdere ontwikkelingen goed in de gaten en zullen hier direct op inspelen.

Mocht je vragen hebben over jouw Adwords campagnes of Google Shopping? Aarzel niet om ons te bellen op 076 501 80 21 (ook als je geen klant bent natuurlijk )

Blog / 23 okt, 2017

Update dagbudget Google AdWords

Met Google AdWords is het mogelijk om in de zoekmachine te adverteren op bepaalde zoektermen. Bij de inrichting van een Google AdWords campagne is...

Google Rankbrain
Blog / 13 okt, 2017

Wordt RankBrain de nieuwe focus?

In 2015 werd het nieuwste programma van Google genaamd RankBrain geïntroduceerd. Deze vorm van kunstmatige intelligentie is toentertijd ontwikkeld...

Blog / 09 okt, 2017

Is linkbuilding nog belangrijk in 2018

De meeste mensen hebben wel eens van linkbuilding gehoord, maar wat is het nou precies en hoe belangrijk is het voor je organische ranking? Lees e...

Blog / 02 okt, 2017

BingAds vs. Google AdWords

Wanneer we praten over online adverteren, dan denken de meeste mensen aan Google Adwords. Hiermee kunnen websites adverteren binnen alle platforme...

Blog / 27 sep, 2017

Concurrenten nu ook in Google Shopping

Google Shopping nu ook beschikbaar voor  Vergelijk.nl ! Zoals eerder dit jaar bekend werd, heeft Google een miljardenboete gekregen. Dez...

belangrijkste SEO factor
Blog / 25 sep, 2017

De belangrijkste SEO factor van dit moment

Wil je dat klanten jouw website beter vinden? Dan zorg je dat je deze optimaliseert via zoekmachine optimalisaties (SEO). Je komt dan, na de adver...

Lokaal adverteren met Instagram Stories
Blog / 18 sep, 2017

Lokaal adverteren met Instagram Stories

Instagram Stories zijn nu een jaar in Nederland en hebben zich in die tijd enorm ontwikkeld. Ja, het is steeds meer op Snapchat gaan lijken, maar ...