De belangrijkste SEO factor van dit moment

- door

Wil je dat klanten jouw website beter vinden? Dan zorg je dat je deze optimaliseert via zoekmachine optimalisaties (SEO). Je komt dan, na de advertenties van Google Adwords, bovenaan in Google tussen de gratis resultaten.

Vindbaarheid: afhankelijk van 200 Google factoren

De vindbaarheid van je website is in Google gebaseerd op meer dan 200 factoren. Hierbij enkele van deze Google factoren:

  • Gebruik van de juiste termen in teksten, SEO velden en in het domein.
  • De historie van het domein.
  • Snelheid van de website.
  • Gebruik van media bestanden op de website.
  • Hoe lang blijven bezoekers op de website en vinden ze wat ze zoeken (Dwell time).
  • Social shares, verwijzingen via links. 

Deze factoren worden regelmatig bijgewerkt door Google en zijn onderdeel van het Google algoritme. Sommige van de 200 factoren worden belangrijker gemaakt, soms komen er nieuwe factoren bij en vallen ouderwetse af.

Alle online marketing bureaus kennen deze factoren en weten hoe je hierop moet inspelen. 

Wat is nu de belangrijkste SEO factor?

Al deze factoren hebben invloed op hoe goed je scoort in Google, maar wat is op dit moment de belangrijkste factor? Google heeft hier een antwoord op gegeven via een Tweet van John Mueller, de Webmaster Trends Analyst van Google.

De belangrijkste SEO factor op dit moment is “Awesomeness”.

SEO optimalisatie: Hoe zorg je dat je website optimaal awesome is?

Waarschijnlijk is de Google awesome-factor altijd onderdeel geweest van de Google ranking factoren. Het is natuurlijk niet echt een factor, maar je moet gewoon zorgen dat je website awesome is! Hoe doe je dat dan?

Awesome factoren van je website:

  • Zorg dat je website altijd goed leesbaar is op ieder apparaat.
  • Zorg dat je website snel laadt.
  • Gebruik goede beelden die aansluiten bij wat je wilt uitstralen.
  • Gebruik geen marketing pop-ups waar je niks aan hebt.
  • Schrijf content voor bezoekers, niet voor zoekmachines.
  • Bekijk de pagina altijd vanuit het oogpunt wat bezoekers verwachten na een zoekvraag in Google. 

Uiteraard blijven er dagelijks nieuwe ontwikkelingen zijn bij Google, maar wanneer je zorgt dat je website awesome is, zal je altijd goed scoren in de zoekmachine.

Wil je weten of je eigen website nog beter kan scoren? Vraag dan vrijblijvend de SEO website check aan bij ons. Binnen 24 uur ontvang je gratis tips waarmee je je eigen website kan verbeteren.

Blog / 23 okt, 2017

Update dagbudget Google AdWords

Met Google AdWords is het mogelijk om in de zoekmachine te adverteren op bepaalde zoektermen. Bij de inrichting van een Google AdWords campagne is...

Google Rankbrain
Blog / 13 okt, 2017

Wordt RankBrain de nieuwe focus?

In 2015 werd het nieuwste programma van Google genaamd RankBrain geïntroduceerd. Deze vorm van kunstmatige intelligentie is toentertijd ontwikkeld...

Blog / 09 okt, 2017

Is linkbuilding nog belangrijk in 2018

De meeste mensen hebben wel eens van linkbuilding gehoord, maar wat is het nou precies en hoe belangrijk is het voor je organische ranking? Lees e...

Blog / 02 okt, 2017

BingAds vs. Google AdWords

Wanneer we praten over online adverteren, dan denken de meeste mensen aan Google Adwords. Hiermee kunnen websites adverteren binnen alle platforme...

Blog / 27 sep, 2017

Concurrenten nu ook in Google Shopping

Google Shopping nu ook beschikbaar voor  Vergelijk.nl ! Zoals eerder dit jaar bekend werd, heeft Google een miljardenboete gekregen. Dez...

belangrijkste SEO factor
Blog / 25 sep, 2017

De belangrijkste SEO factor van dit moment

Wil je dat klanten jouw website beter vinden? Dan zorg je dat je deze optimaliseert via zoekmachine optimalisaties (SEO). Je komt dan, na de adver...

Lokaal adverteren met Instagram Stories
Blog / 18 sep, 2017

Lokaal adverteren met Instagram Stories

Instagram Stories zijn nu een jaar in Nederland en hebben zich in die tijd enorm ontwikkeld. Ja, het is steeds meer op Snapchat gaan lijken, maar ...