Google my Business: een must voor ieder bedrijf

- door

De naam “Google my Business” zal niet bij iedereen direct een belletje doen rinkelen. Wat het is zal iedereen die Google gebruikt echter direct herkennen. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt naar een zeilschool in Willemstad dan toont Google het meest relevante bedrijf aan de rechterkant. In dit blok vind je informatie als openingstijden, reviews en foto’s. 

Google my Business

Ontdek de voordelen

Wanneer je voor jouw bedrijf geen Google my Business hebt aangemaakt zal jouw bedrijf ook niet worden vertoond. Doordat dit opvallende blok ook nog eens een gratis tool van Google is, is het aanmaken van een account ten zeerste aan te raden. Met Google my Business kan je jouw (potentiële) klant namelijk eenvoudig informeren en naar jouw winkel laten navigeren. Daarnaast kunnen je huidige klanten een recensie achterlaten met het gebruik van hun Google-account, wat tevens bevorderlijk is voor je local SEO.
 

Aanmelden in 5 stappen

  1. Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ klik op “Nu starten”
  2. Vul vervolgens al jouw bedrijfsgegevens correct in. Wanneer het niet om een fysieke winkel gaat kan je tevens kiezen voor een Google my Business zonder adres.
  3. Binnen enkele werkdagen ontvang je een verificatiecode per post. Let op: dit ziet eruit als een reclamefolder!
  4. Vul de verificatiecode in en check of alle gegevens correct en volledig zijn ingevuld. Voeg tevens relevante foto’s toe om jouw Google my Business de juiste uitstraling te geven.
  5. Blijf vervolgens je gegevens altijd goed bijhouden. Denk hierbij onder andere aan wijzigingen in openingstijden of het wijzigen van het adres bij een verhuizing.
     

Nieuwe mogelijkheden

Heb je al een Google my Business account maar heb je hier al een tijdje niets meer mee gedaan? Maak dan gebruik van de nieuwste mogelijkheden van deze tool! Zo kan je nu een speciale URL gebruiken om klanten direct naar een bepaalde pagina te herleiden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een reserveringspagina, contactpagina of een menukaart. Door deze URL toe te voegen zorg je ervoor dat klanten nog gemakkelijker naar een belangrijke pagina op jouw website kunnen navigeren. Een conversie is hierdoor nóg een stap dichterbij!

Blog / 23 okt, 2017

Update dagbudget Google AdWords

Met Google AdWords is het mogelijk om in de zoekmachine te adverteren op bepaalde zoektermen. Bij de inrichting van een Google AdWords campagne is...

Google Rankbrain
Blog / 13 okt, 2017

Wordt RankBrain de nieuwe focus?

In 2015 werd het nieuwste programma van Google genaamd RankBrain geïntroduceerd. Deze vorm van kunstmatige intelligentie is toentertijd ontwikkeld...

Blog / 09 okt, 2017

Is linkbuilding nog belangrijk in 2018

De meeste mensen hebben wel eens van linkbuilding gehoord, maar wat is het nou precies en hoe belangrijk is het voor je organische ranking? Lees e...

Blog / 02 okt, 2017

BingAds vs. Google AdWords

Wanneer we praten over online adverteren, dan denken de meeste mensen aan Google Adwords. Hiermee kunnen websites adverteren binnen alle platforme...

Blog / 27 sep, 2017

Concurrenten nu ook in Google Shopping

Google Shopping nu ook beschikbaar voor  Vergelijk.nl ! Zoals eerder dit jaar bekend werd, heeft Google een miljardenboete gekregen. Dez...

belangrijkste SEO factor
Blog / 25 sep, 2017

De belangrijkste SEO factor van dit moment

Wil je dat klanten jouw website beter vinden? Dan zorg je dat je deze optimaliseert via zoekmachine optimalisaties (SEO). Je komt dan, na de adver...

Lokaal adverteren met Instagram Stories
Blog / 18 sep, 2017

Lokaal adverteren met Instagram Stories

Instagram Stories zijn nu een jaar in Nederland en hebben zich in die tijd enorm ontwikkeld. Ja, het is steeds meer op Snapchat gaan lijken, maar ...