Leon Ackermans

Online marketeer

Tijdens mijn opleiding Commerciële Economie aan de Avans Hogeschool in Breda kwam ik al vrij vroeg in aanraking met de wereld van online marketing. Door het continu toenemende gebruik van de mobiele- en online wereld ging mijn interesse dan ook snel uit naar online marketing. Met een leuk idee en de juiste online strategie, kan je als bedrijf enorme online successen behalen. Daarom heb ik heel vroeg in mijn opleiding besloten om zoveel mogelijk te leren van de online wereld en online marketing. Mijn persoonlijke doel is dan ook om ieder mogelijk bedrijf – ongeachte welke branche – online succesvol te laten zijn. 

Online succes met de juiste strategie

Maar hoe pak je dit precies aan? Door van tevoren duidelijk te bepalen wat je online wilt bereiken als bedrijf. Met behulp van de Multi Funnel strategie wordt er per online doelstelling gekeken welke online kanalen hier het meest geschikt voor zijn. Dit kan bijvoorbeeld met SEO, SEA of E-mail marketing. Vervolgens worden de sterktes van deze kanalen benut om je doelstelling concreet te bereiken. Hierin staat meetbaarheid centraal om het proces zo goed mogelijk bij te sturen. 

Een enorm voordeel van online marketing ten opzichte van traditionele marketing is de meetbaarheid. Tegenwoordig kan je als marketeer op zeer eenvoudige wijze inzicht krijgen in het gedrag van je website bezoekers, waardoor je als bedrijf belangrijke informatie bezit. Met de juiste kennis over hoe je deze informatie kunt toepassen en door continu op de hoogte te blijven van de online marketing ontwikkelingen kan ieder bedrijf online succesvol zijn.

Up-to-date blijven is de sleutel tot online succes

Binnen de wereld van online marketing staat verandering centraal. Wat nu relevant is om te doen op je website kan binnen 6 maanden volledig verouderd zijn. Daarom is het voor mij heel belangrijk om continu op de hoogte te zijn van het laatste online marketing nieuws. Wanneer ik niet het laatste Google Webmaster blog aan het lezen ben, dan ben ik waarschijnlijk aan het zwemmen, gamen of zit ik in het café met een speciaal biertje.