3 Google AdWords feestdagen tips

- door

★★★★☆ Waarschijnlijk heb je al acties gehad tijdens Black Friday, Cyber Monday of voor Sinterklaas. Welke feestdagen blijven dan over? Inderdaad, Kerst en Oud en Nieuw! Om ook uit deze feestdagen het meeste resultaat te halen hebben we een aantal Google AdWords tips die je zelf eenvoudig kan toepassen.

Tip 1: Maak gebruik van de nieuwe AdWords promotie extensie

Zoals je wellicht al weet is Google druk bezig met hun nieuwe AdWords interface en features die alleen hierin beschikbaar zijn. Daar is de promotie extensie er één van.

Met de promotie extensie kan je eenvoudig gezegd een kortingscode, speciale aanbieding of sale bekend maken. De promotie extensie zorgt ervoor dat jouw advertentie meer opvalt mede doordat het mogelijk is om tot 2 regels aan beschrijving te tonen. Tevens is de layout verschillend en valt je advertentie dus veel meer op dan die van jouw concurrentie.

AdWords promotie extensie

Voordelen

  • Gebruik maken van speciale gelegenheden zoals Kerstmis en Nieuwjaar waardoor je advertentie dikgedrukt wordt;
  • Tot 2 extra regels aan tekst onder jouw advertentie;
  • Direct je kortingen tonen in de zoekmachine;
  • Verbetering van jouw CTR percentage;
  • Mogelijkheid om een start- en einddatum aan te geven of alleen te tonen op specifieke dagen en tijden.

Je voegt de promotie extensie toe onder extensies wanneer je in de nieuwe AdWords interface zit.

Tip 2: Laat aanbiedingen zien in Google Shopping

Tegen het einde van het jaar heb je vast diverse aanbiedingen op bepaalde producten uit jouw assortiment. Wist je dat je dit eenvoudig kan laten zien in Google Shopping? Je advertentie krijgt een extra label zodat mensen die zoeken naar producten zoals die van jou zien dat jij een aanbieding hebt.

Wanneer je in jouw Google Shopping feed het volgende toevoegt, kan je jouw aanbiedingsprijs weergeven:

  • Kolom toevoegen met [sale_price] waar jij de aanbiedingsprijs invult
  • Wil je dat dit alleen tijdens een bepaalde periode te zien is? Voeg dan een kolom toe met [sale_price_effective_date].

Hierdoor kan je jezelf dus onderscheiden van jouw concurrenten en potentiële klanten eerder op jouw Shopping-advertentie laten klikken.

Tip 3: Countdown advertenties

De laatste Google AdWords tip voor de feestdagen is de countdown advertentie. Met countdown advertenties kan je mensen eerder overtuigen om te klikken op jouw advertentie omdat ze zien dat een korting of een product nog maar een bepaalde tijd beschikbaar is.

AdWords countdown advertentie

Het is heel eenvoudig om een countdown advertentie in te stellen:

  • Maak een nieuwe advertentie aan in Google AdWords;
  • Zorg dat je begint met een { (accolade) bij bijvoorbeeld kop 2 en kies voor aftellen/countdown
    • Hier vul je in dat het aftellen eindigt op [DATUM] en [TIJD]
    • Aftellen begint [AANTAL] dagen voor het einde van de promotie periode
    • Tijdzone van advertentiekijker en de gewenste taal

Wanneer je dit hebt ingevuld gaat AdWords jouw advertentie controleren en wanneer deze goedgekeurd is wordt deze vertoond.

Hulp nodig met jouw feestdagen campagnes?

Vind je de Google AdWords tips voor de feestdagen handig maar heb je hulp nodig bij het inrichten ervan? Laat het ons dan weten door vrijblijvend contact met ons op te nemen via 076 501 80 21 of info@postads.nl.

Blog / 03 dec, 2018

PostAds op de Businessdagen West-Brabant

Op 28 en 29 november stond PostAds op de Businessdagen West-Brabant. In onze stand hebben wij verschillende leuke gesprekken gevoerd met mensen va...

Blog / 19 nov, 2018

De belangrijkste SEO trends in 2019

★★★★☆  Ieder jaar weer steekt Google veel tijd en moeite in hun algoritme om ervoor te zorgen dat ze de beste blijven. Hierdoor zijn er iede...

Blog / 12 nov, 2018

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

★★★☆☆  Als mensen online zoeken naar informatie, een product of dienst doen ze dit meestal via een zoekmachine zoals Google en Bing. Wanneer ...