5 basisinstellingen voor Google AdWords campagnes

- door

★★★☆☆ Google AdWords is bij uitstek het ideale kanaal om snel potentiële klanten naar je website te trekken. Google AdWords biedt veel opties om te adverteren maar het begint bij de basis. Wanneer je basisinstellingen niet goed staan loop je het gevaar om onnodig geld te verliezen. Wij geven je 5 tips voor de basisinstellingen bij het opzetten van een Google AdWords campagne.

Deze tips kan je uiteraard zelf uitvoeren in je AdWords account, maar mocht je hier hulp bij willen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Bij PostAds hebben we een team van AdWords gecertificeerde professionals. Hierdoor kunnen we uit ieder AdWords account het beste resultaat halen.

Campagne instellingen: alle functies

Wanneer je een search campagne aanmaakt staat deze ingesteld op de standaard functies. Met de standaard functies mis je een aantal instellingen die belangrijk kunnen zijn voor jouw AdWords campagne. We raden dan ook altijd aan om voor alle functies te kiezen.

Zoeknetwerk – Standaard:

  • Basisinstellingen voor targeting op locatie
  • Basisinstellingen voor bieden en budget
  • Algemene advertentie-extensies voor het invoegen van een telefoonnummer, URL, locatie of sociale link
  • Targeting op taal

Zoeknetwerk – Alle functies:

  • Alle standaardinstellingen
  • Geavanceerde sociale en experimentele instellingen
  • Opties voor advertentieplanning en de advertentieweergavesnelheid
  • Geavanceerde locatie-opties
  • App-extensies voor mobiel
  • Geavanceerde zoekwoordopties
  • IP-adresuitsluitingen
  • Dynamische tracking-URL's
  • Remarketinglijsten voor zoekadvertenties

Zoals je ziet zijn de mogelijkheden met alle functies veel groter. Met al deze functies kan je veel meer optimaliseren en dus meer uit je campagnes halen.

Campagne instellingen: locaties

Als je een campagne aanmaakt staat deze standaard ingesteld op Nederland. Wanneer je je campagne hier op laat staan verzamel je alleen maar data voor heel Nederland en heb je geen inzicht op hoe jouw campagnes presteren per provincie.

Wanneer je je campagne aanmaakt voeg dan alle provincies los toe zodat je de prestaties per provincie kan zien. Zo kan je ook meer bieden op de provincies die een beter resultaat opleveren en zo ga je slimmer om met je budget.

Bij lokale campagnes zijn deze instellingen anders waarbij we bij PostAds altijd werken met verschillende biedingen op locaties. Mocht je een lokale campagne hebben, dan kan je deze door ons laten bekijken en geven we direct aan hoe we dit zouden optimaliseren.

Campagne instellingen: talen

Bij een Nederlandse campagne is de taal Nederlands voldoende, toch? Helaas is dit niet zo. Er zijn veel mensen die hun browser op de Engelse taal hebben staan voor bijvoorbeeld andere functies of omdat ze dit gewoon weg fijner vinden. Om ook deze mensen te bereiken adviseren we altijd om Nederlands en Engels toe te voegen als taal.

Vraag de whitepaper aan voor de overige tips!

In de whitepaper staan alle tips om jouw AdWords campagne te optimaliseren. De tips hierboven en de andere tips staan allemaal in het document. Wanneer je de whitepaper aanvraagt ontvang je daarna een mail met hierin het document.

Whitepaper 5 Basisinstellingen voor Google AdWords aanvragen

* indicates required

Uiteraard zijn er nog veel meer optimalisaties voor iedere AdWords campagne. Wij willen altijd vrijblijvend kijken naar jouw account met bijvoorbeeld onze gratis AdWords check.

Blog / 03 dec, 2018

PostAds op de Businessdagen West-Brabant

Op 28 en 29 november stond PostAds op de Businessdagen West-Brabant. In onze stand hebben wij verschillende leuke gesprekken gevoerd met mensen va...

Blog / 19 nov, 2018

De belangrijkste SEO trends in 2019

★★★★☆  Ieder jaar weer steekt Google veel tijd en moeite in hun algoritme om ervoor te zorgen dat ze de beste blijven. Hierdoor zijn er iede...

Blog / 12 nov, 2018

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

★★★☆☆  Als mensen online zoeken naar informatie, een product of dienst doen ze dit meestal via een zoekmachine zoals Google en Bing. Wanneer ...