Adverteren op je eigen bedrijfsnaam met Google AdWords

- door

Waarom zou je adverteren op je eigen bedrijfsnaam in Google AdWords? Dat kost extra geld en in de organische zoekresultaten word je toch al gevonden. Hieronder vertellen wij waarom het verstandig is om op je bedrijfsnaam te adverteren.

Waarom zou ik adverteren op mijn eigen bedrijfsnaam?

Wij hebben het al gehad over waarom je geen rendement uit AdWords haalt in een eerder blog artikel. Wij willen hier verder op ingaan met onderstaand artikel.

Om een duidelijk beeld te geven waarom je op je eigen naam zou moeten adverteren geven wij hieronder een aantal redenen waarom dit verstandig is:

1. Je beschermt je eigen merk!

Het is voor andere bedrijven toegestaan om op jouw merk te adverteren, zolang er geen gebruik wordt gemaakt van jouw bedrijfsnaam in hun advertenties. Hiermee kunnen bedrijven potentiële bezoekers van jouw bedrijf afnemen, omdat de (gratis) organische resultaten minder zichtbaar zijn. Om dit te voorkomen kan je dus adverteren op je eigen merknaam en extra bezoekers genereren.

2. SEO en SEA versterken elkaar

SEO en SEA kunnen perfect samen werken. Je kan jouw attentiewaarde verhogen, meer informatie aanbieden en het oogt professioneel dat je in zowel de betaalde als de onbetaalde zoekresultaten naar voren komt. Je kunt met je Adwords advertentie je SEO pagina's versterken door middel van sitelink-extensies, highlights of oproep-extensies zodat er direct contact opgenomen kan worden.

Ook het communiceren van (tijdelijke) acties kan je op deze manier goed uitvoeren. In jouw advertenties kan je (tijdelijke) acties opnemen en hiermee extra attentiewaarde creëren voor de personen die op je bedrijfsnaam zoeken. Dit is een snelle manier van informatie delen omdat er niet eerst naar je website genavigeerd moet worden om een eventuele actie te zien.

3. Misverstanden over jouw bedrijfsnaam

Het kan voorkomen dat er misverstanden ontstaan op jouw bedrijfsnaam, voorbeeld: “Posads” in plaats van “PostAds”. In enkele gevallen toont de zoekmachine geen alternatief op de zoekopdracht. Dus jouw organisatie wordt dan niet gevonden. Door te adverteren op je eigen bedrijfsnaam breng je ook alle alternatieven op jouw bedrijfsnaam in kaart. Op basis hiervan kan je dus een optimale vindbaarheid op je eigen bedrijfsnaam creëren.

Wat zijn de kosten van het adverteren op eigen bedrijfsnaam?

De kosten van het adverteren op je eigen bedrijfsnaam zijn lager dan voor andere advertenties. Waarom? Er wordt gezocht naar jouw bedrijf en daarom komt de advertentie exact overeen met de zoekopdracht. Hierdoor krijg je een hoge kwaliteitsscore en dit vertaalt zich in een lager bod voor het ingevulde zoekwoord.

Door de hoge kwaliteitsscore op je eigen bedrijfsnaam wordt de kwaliteitsscore voor het gehele AdWords account omhoog gebracht. Hierdoor worden de kosten voor de andere campagnes ook verlaagt en zo haal je meer uit je budget.

Adverteren op je eigen bedrijfsnaam? PostAds doet het voor je!

Laat je AdWords account en eigen bedrijfsnaam campagne optimaliseren door onze specialisten. PostAds is als bureau een gecertificeerd Google partner. Om echt resultaat te halen uit je online marketing moet je werken via de Multi Funnel methodiek.

Lees meer over PostAds en onze werkwijze op de website of neem vrijblijvend contact met ons op via 076 501 80 21 of info@postads.nl.

Blog / 03 dec, 2018

PostAds op de Businessdagen West-Brabant

Op 28 en 29 november stond PostAds op de Businessdagen West-Brabant. In onze stand hebben wij verschillende leuke gesprekken gevoerd met mensen va...

Blog / 19 nov, 2018

De belangrijkste SEO trends in 2019

★★★★☆  Ieder jaar weer steekt Google veel tijd en moeite in hun algoritme om ervoor te zorgen dat ze de beste blijven. Hierdoor zijn er iede...

Blog / 12 nov, 2018

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

★★★☆☆  Als mensen online zoeken naar informatie, een product of dienst doen ze dit meestal via een zoekmachine zoals Google en Bing. Wanneer ...