PostAds

Wij zijn bij PostAds fans van Google en vinden het fijn dat advertenties via Google AdWords volledig afgestemd zijn op onze interesses.

Google wilt op basis van de gegevens over jou, nuttige informatie en informatie aanbieden die voor jou interessant is. Google heeft als motto “Don’t Be Evil”, waarmee ze willen zorgen dat hun diensten alleen nuttig zijn voor gebruikers. Door dit motto proberen ze te voorkomen dat de belangen van Google, Google-gebruikers en adverteerders met elkaar in conflict komen.

Wat weet Google van je?

Bijna iedereen weet dat Google gegevens van je bijhoudt. Ze doen dit via Gmail adressen, smartphones, Google Maps, internetverbinding, je Google zoekvragen en via statistieken op websites met Google Analytics.

Google maakt een profiel van je op basis van deze gegevens waarin ze je plaatsen in een leeftijdscategorie, man/vrouw en je locatie. Dit vullen ze aan met interesses zoals de websites die je bezoekt, je Google zoekvragen en de locaties waar je komt met je telefoon.

Waarop zijn advertenties afgestemd?

Op basis van de gegevens die Google verzamelt worden advertenties vertoond die voor jou interessant zijn.

Ben je benieuwd op welke onderwerpen jij bepaalde advertenties krijgt? Je kan dit zelf inzien bij Google via Ads Settings.

Wanneer je ingelogd bent met je persoonlijke profiel zie je alle onderwerpen en kan je eventueel onderwerpen uitsluiten om je advertenties beter op je af te stemmen. 

Terug naar Blog overzicht