Google AdWords uitbesteden?

- door

★★★☆☆ Google AdWords is bij uitstek het ideale kanaal om snel potentiële klanten naar je website te krijgen. Met AdWords heb je de mogelijkheid om boven de gratis zoekresultaten in Google naar voren te komen. Daarnaast kun je ook boven de concurrenten komen, waardoor je meer klanten naar je website trekt.

Ben je zelf bezig geweest met Google AdWords en heb je het idee dat je er meer uit kan halen? Jarenlang waren online ondernemers op zoek naar mogelijkheden om hun website of webshop te promoten onder potentieel geïnteresseerde klanten. Dit moest uiteraard op een efficiënte en betaalbare wijze. Google heeft hier met de lancering van Google AdWords goed op ingespeeld. Met behulp van deze tool kunnen de online ondernemers hun website of webshop direct op de kaart zetten. De facturatie gaat op basis van CPC of voluit ‘cost per click’ en het is mogelijk om op specifieke doelgroepen te richten. 

Tot op de dag van vandaag is Google AdWords de belangrijkste en de meest efficiënte manier om jouw onderneming online onder de aandacht te brengen. Echter is het wel belangrijk dat je tijd en de nodige kennis hebt om AdWords bij te houden, anders kan het je juist op kosten brengen. Heb je geen tijd of de kennis om campagnes op te zetten en te beheren? Dan is AdWords uitbesteden voor jou en jouw online onderneming zeer interessant te noemen.

Als AdWords specialist in de regio Breda richt PostAds de beste campagnes voor je in die jouw potentiële klanten doelgericht bereiken. Daarnaast creëren wij een volledige online marketing strategie volgens onze Multi Funnel aanpak. Hierdoor heb je al snel zichtbaar resultaat. Google AdWords uitbesteden aan PostAds betekent het volgende:

  • Optimaal rendement door actief beheer van campagnes;
  • Advertenties die jouw doelgroep echt bereiken;
  • Altijd de nieuwste features toegepast voor extra resultaat;
  • Een online marketing strategie waarbij verder wordt gedacht dan AdWords alleen.
     

AdWords uitbesteden aan PostAds

Wanneer je jouw onderneming online wilt gaan profileren onder jouw doelgroep kan het opzetten van een Google AdWords campagne een interessante keuze zijn. Voordat je dit gaat doen moet je voor jezelf beslissen hoe je dit precies wilt gaan aanpakken. Kies je er namelijk voor om zelf de campagnes op te zetten of besteed je dit uit aan een Google Partner zoals PostAds? De eerste optie lijkt op het eerste gezicht het voordeligst omdat je geen rekening hoeft te houden met de kosten van een Google AdWords specialist. Echter is het wel zo dat je bij een specialist altijd verzekerd bent van het optimale rendement van jouw campagnes. Hierdoor haal je jouw investering er op de lange termijn dus makkelijk uit. Kijk maar eens naar een project waar wij als AdWords specialist een besparing van 1000 euro per maand realiseerden.

Een AdWords campagne opzetten lijkt namelijk zeer eenvoudig en snel geregeld. Toch zijn er elke dag online ondernemers die verschillende beginnersfouten maken, waardoor hun AdWords campagne niet gaat presteren zoals zij voor ogen hebben. Zo kunnen je advertenties niet alleen de verkeerde mensen bereiken maar ook niet renderen waardoor je alleen kosten maakt en potentiële klanten juist misloopt. AdWords uitbesteden zorgt ervoor dat jouw account zo optimaal mogelijk is ingericht zodat de prijs-kwaliteitverhouding optimaal is. Dit zal je zeker op de middellange tot lange termijn het meest interessante financiële voordeel opleveren. Het is dus zo dat je investeert in een AdWords specialist, maar deze jou op de termijn terugbetaalt in de vorm van goedlopende AdWords campagnes met daaraan gekoppeld meer online bereik en conversies voor jouw online onderneming.

Het belangrijkste van een AdWords campagne: Het beheer van de campagnes

AdWords uitbesteden voor het opzetten van campagnes is één ding, maar het belangrijkste is het beheer ervan. Een actieve campagne dient met regelmaat te worden bijgewerkt zodat deze optimaal blijft presteren. De grootste fout die je kan maken is een AdWords campagne aanmaken en er niet meer naar om kijken. Je verliest dan niet alleen het zicht op de kosten die je maakt, maar ook de grip op de campagnes. Een campagne die nu goed loopt kan volgende maand juist niet meer succesvol zijn. Zaken zoals onjuiste zoekwoorden, te hoge of te lage biedingen of een advertentie die niet goed loopt dienen altijd weggewerkt te worden. Alleen op deze manier kan je constant een optimaal rendement halen uit jouw account.

Het is daarom ook cruciaal om jouw AdWords goed op te zetten, maar ook zeker met regelmaat te beheren. Dit is een uitdaging en een proces dat nooit zal stoppen wil je het maximale rendement uit jouw campagnes en budget halen. Ook op dit gebied kan AdWords uitbesteden een verstandige keuze zijn, zodat jij alle tijd hebt voor de bedrijfsvoering van jouw bedrijf.

Haal het meeste uit jouw Google AdWords campagnes

Op het eerste gezicht lijkt AdWords uitbesteden onnodig voor veel ondernemers. Het merendeel van de website of webshop eigenaren komt hier snel op terug omdat zij merken dat een kwalitatief goede AdWords campagne veel tijd nodig heeft. Daarnaast is er ook de nodige kennis vereist om het maximale rendement uit jouw budget te halen. PostAds beschikt over het juiste team met de benodigde kennis. Onze expertise blijkt onder meer uit het feit dat wij alle mogelijke certificaten hebben behaald met betrekking tot Google AdWords.

Altijd op de hoogte van de laatste trends

Naast het feit dat je een partner hebt die je campagnes beheert, is een Google AdWords specialist op de hoogte van alle laatste trends. Google voegt namelijk continu nieuwe features toe waarmee online adverteren nog makkelijker en effectiever wordt gemaakt. Zo worden er bijvoorbeeld steeds meer opties voor video adverteren ontwikkeld, maar ook het bijhouden van wijzigingen wordt steeds overzichtelijker. Zo kun je sinds kort de wijzigingen in advertentieteksten precies bijhouden, waardoor je beter zicht hebt op welke teksten wel of niet effectief waren.

PostAds kijkt echter verder dan alleen Google. Ondanks dat de zoekmachine nog altijd de grootste bron is van potentieel verkeer, kom je niet ver zonder een gedegen online marketing strategie. Met Multi Funnel marketing brengen we alle relevante kanalen voor jouw bedrijf in kaart, waaronder social media, e-mail marketing en Google AdWords. We stellen vervolgens een plan op waarin al deze kanalen optimaal ingezet worden. Zo ben jij overal te vinden en kun je jouw boodschap effectief verspreiden.  

Ook jouw Google AdWords uitbesteden?

Tegenwoordig zijn er tal van online ondernemingen waaronder ook jouw directe concurrenten horen. Het is dan ook belangrijk en van cruciaal belang om jouw onderneming online goed te profileren. Daarvoor is Google AdWords zeer geschikt. Het is, zoals eerder aangegeven, wel van belang dat dit goed wordt ingericht zodat jouw campagnes optimaal presteren. Het is een geruststelling als jouw campagnes goed zijn ingericht en beheerd worden door een AdWords specialist.

Ook jouw AdWords uitbesteden? Neem dan contact met ons op via 076 501 80 21 of info@postads.nl voor meer informatie! Ons team van specialisten helpt jou graag met het optimaliseren en beheren van je Google AdWords account.

Blog / 03 dec, 2018

PostAds op de Businessdagen West-Brabant

Op 28 en 29 november stond PostAds op de Businessdagen West-Brabant. In onze stand hebben wij verschillende leuke gesprekken gevoerd met mensen va...

Blog / 19 nov, 2018

De belangrijkste SEO trends in 2019

★★★★☆  Ieder jaar weer steekt Google veel tijd en moeite in hun algoritme om ervoor te zorgen dat ze de beste blijven. Hierdoor zijn er iede...

Blog / 12 nov, 2018

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

★★★☆☆  Als mensen online zoeken naar informatie, een product of dienst doen ze dit meestal via een zoekmachine zoals Google en Bing. Wanneer ...