Google my Business: een must voor ieder bedrijf

- door

De naam “Google my Business” zal niet bij iedereen direct een belletje doen rinkelen. Wat het is zal iedereen die Google gebruikt echter direct herkennen. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt naar een zeilschool in Willemstad dan toont Google het meest relevante bedrijf aan de rechterkant. In dit blok vind je informatie als openingstijden, reviews en foto’s. 
Google my Business

Ontdek de voordelen

Wanneer je voor jouw bedrijf geen Google my Business hebt aangemaakt zal jouw bedrijf ook niet worden vertoond. Doordat dit opvallende blok ook nog eens een gratis tool van Google is, is het aanmaken van een account ten zeerste aan te raden. Met Google my Business kan je jouw (potentiële) klant namelijk eenvoudig informeren en naar jouw winkel laten navigeren. Daarnaast kunnen je huidige klanten een recensie achterlaten met het gebruik van hun Google-account, wat tevens bevorderlijk is voor je local SEO.

Aanmelden in 5 stappen

  1. Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ klik op “Nu starten”
  2. Vul vervolgens al jouw bedrijfsgegevens correct in. Wanneer het niet om een fysieke winkel gaat kan je tevens kiezen voor een Google my Business zonder adres.
  3. Binnen enkele werkdagen ontvang je een verificatiecode per post. Let op: dit ziet eruit als een reclamefolder!
  4. Vul de verificatiecode in en check of alle gegevens correct en volledig zijn ingevuld. Voeg tevens relevante foto’s toe om jouw Google my Business de juiste uitstraling te geven.
  5. Blijf vervolgens je gegevens altijd goed bijhouden. Denk hierbij onder andere aan wijzigingen in openingstijden of het wijzigen van het adres bij een verhuizing.

Nieuwe mogelijkheden

Heb je al een Google my Business account maar heb je hier al een tijdje niets meer mee gedaan? Maak dan gebruik van de nieuwste mogelijkheden van deze tool! Zo kan je nu een speciale URL gebruiken om klanten direct naar een bepaalde pagina te herleiden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een reserveringspagina, contactpagina of een menukaart. Door deze URL toe te voegen zorg je ervoor dat klanten nog gemakkelijker naar een belangrijke pagina op jouw website kunnen navigeren. Een conversie is hierdoor nóg een stap dichterbij!

Blog / 09 apr, 2018

De PostAds Office Makeover

Vorige week zijn we bij PostAds hard aan het klussen geweest. Zo hebben we ons kantoor opgedeeld in twee thema’s; Nature en Loft. Na 5 ritten naar...

Blog / 03 apr, 2018

A/B testen in Google AdWords

Een term die in de wereld van online marketing vaak wordt gebruikt: A/B testen. Door middel van een A/B test kan je zien welke variant van bijvoor...