Google my Business: een must voor ieder bedrijf

- door

De naam “Google my Business” zal niet bij iedereen direct een belletje doen rinkelen. Wat het is zal iedereen die Google gebruikt echter direct herkennen. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt naar een zeilschool in Willemstad dan toont Google het meest relevante bedrijf aan de rechterkant. In dit blok vind je informatie als openingstijden, reviews en foto’s. 

Google my Business

Ontdek de voordelen

Wanneer je voor jouw bedrijf geen Google my Business hebt aangemaakt zal jouw bedrijf ook niet worden vertoond. Doordat dit opvallende blok ook nog eens een gratis tool van Google is, is het aanmaken van een account ten zeerste aan te raden. Met Google my Business kan je jouw (potentiële) klant namelijk eenvoudig informeren en naar jouw winkel laten navigeren. Daarnaast kunnen je huidige klanten een recensie achterlaten met het gebruik van hun Google-account, wat tevens bevorderlijk is voor je local SEO.

Aanmelden in 5 stappen

  1. Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ klik op “Nu starten”
  2. Vul vervolgens al jouw bedrijfsgegevens correct in. Wanneer het niet om een fysieke winkel gaat kan je tevens kiezen voor een Google my Business zonder adres.
  3. Binnen enkele werkdagen ontvang je een verificatiecode per post. Let op: dit ziet eruit als een reclamefolder!
  4. Vul de verificatiecode in en check of alle gegevens correct en volledig zijn ingevuld. Voeg tevens relevante foto’s toe om jouw Google my Business de juiste uitstraling te geven.
  5. Blijf vervolgens je gegevens altijd goed bijhouden. Denk hierbij onder andere aan wijzigingen in openingstijden of het wijzigen van het adres bij een verhuizing.
     

Nieuwe mogelijkheden

Heb je al een Google my Business account maar heb je hier al een tijdje niets meer mee gedaan? Maak dan gebruik van de nieuwste mogelijkheden van deze tool! Zo kan je nu een speciale URL gebruiken om klanten direct naar een bepaalde pagina te herleiden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een reserveringspagina, contactpagina of een menukaart. Door deze URL toe te voegen zorg je ervoor dat klanten nog gemakkelijker naar een belangrijke pagina op jouw website kunnen navigeren. Een conversie is hierdoor nóg een stap dichterbij!

Top 3 online recruitment kanalen
Blog / 08 jan, 2018

Top 3 online recruitment kanalen

Ieder bedrijf is wel eens op zoek naar een nieuwe collega. Of je nu kiest voor een ervaren kracht of voor een Young Professional met een frisse bl...

Wat is online marketing in 2018?
Blog / 18 dec, 2017

Wat is online marketing?

Niets is zo veranderlijk als de wondere wereld van online marketing. Deze branche zit in een constante flow van updates, upgrades en nieuwe featur...

Blog / 11 dec, 2017

De 5 voordelen van Multi Funnel Marketing

Bij de zoektocht naar het juiste online marketingbureau heb je waarschijnlijk een aantal vragen. Vaak is het moeilijk om onderscheid te maken tuss...

3 Google AdWords feestdagen tips
Blog / 04 dec, 2017

3 Google AdWords feestdagen tips

Waarschijnlijk heb je al acties gehad tijdens Black Friday, Cyber Monday of voor Sinterklaas. Welke feestdagen blijven dan over? Inderdaad, Kerst ...

Specifiek groepen targeten in Facebook
Blog / 27 nov, 2017

Specifiek targeten op Facebook

Targeten op een door jou bepaalde doelgroep voor je Facebookadvertenties is niet nieuw. Maar wist je dat het ook mogelijk was om je statusupdate ...

6 YouTube SEO tips
Blog / 20 nov, 2017

6 YouTube SEO Tips

YouTube is na Google de grootste zoekmachine ter wereld. Ruim dertig miljoen gebruikers bekijken dagelijks samen een miljard uur aan video’s. Hier...

nieuwe functies Analytics Suite
Blog / 13 nov, 2017

De Google Analytics Suite

Google werkt hard aan het verbeteren van de verschillende programma’s waar veel online marketeers gebruik van maken, zoals Google Analytics en Goo...

Blog: Google Shopping optimalisatie
Blog / 30 okt, 2017

Google Shopping optimalisatie

Vanwege oneerlijke concurrentie heeft Google een boete opgelegd gekregen van de Europese Commissie . Om deze boete te omzeilen is Google dan ook ...

Blog / 23 okt, 2017

Update dagbudget Google AdWords

Met Google AdWords is het mogelijk om in de zoekmachine te adverteren op bepaalde zoektermen. Bij de inrichting van een Google AdWords campagne is...

Google Rankbrain
Blog / 13 okt, 2017

Wordt RankBrain de nieuwe focus?

In 2015 werd het nieuwste programma van Google genaamd RankBrain geïntroduceerd. Deze vorm van kunstmatige intelligentie is toentertijd ontwikkeld...

Blog / 09 okt, 2017

Is linkbuilding nog belangrijk in 2018

De meeste mensen hebben wel eens van linkbuilding gehoord, maar wat is het nou precies en hoe belangrijk is het voor je organische ranking? Lees e...

Blog / 02 okt, 2017

BingAds vs. Google AdWords

Wanneer we praten over online adverteren, dan denken de meeste mensen aan Google Adwords. Hiermee kunnen websites adverteren binnen alle platforme...

Blog / 27 sep, 2017

Concurrenten nu ook in Google Shopping

Google Shopping nu ook beschikbaar voor  Vergelijk.nl ! Zoals eerder dit jaar bekend werd, heeft Google een miljardenboete gekregen. Dez...

belangrijkste SEO factor
Blog / 25 sep, 2017

De belangrijkste SEO factor van dit moment

Wil je dat klanten jouw website beter vinden? Dan zorg je dat je deze optimaliseert via zoekmachine optimalisaties (SEO). Je komt dan, na de adver...

Lokaal adverteren met Instagram Stories
Blog / 18 sep, 2017

Lokaal adverteren met Instagram Stories

Instagram Stories zijn nu een jaar in Nederland en hebben zich in die tijd enorm ontwikkeld. Ja, het is steeds meer op Snapchat gaan lijken, maar ...

PostAds Manager
Blog / 03 aug, 2017

Introducing ... De nieuwe PostAds Manager

Als online marketing bureau blijven wij ons constant ontwikkelen. Bij deze ontwikkelingen staan onze klanten uiteraard centraal, waardoor wij het ...

Google AdWords uitbesteden?
Blog / 20 jul, 2017

Google AdWords uitbesteden?

Google Adwords is bij uitstek het ideale kanaal om snel potentiële klanten naar je website te krijgen. Met Adwords heb je de mogelijkheid om boven...

Instagram tips
Blog / 06 jun, 2017

5 Instagram tips voor bedrijven

Op 5 mei heeft Corné toegelicht of Instagram iets is voor jouw bedrijf . We gaan nu verder in op dat artikel met 5 doelgerichte tips die jouw Ins...

email marketing
Blog / 29 mei, 2017

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een communicatiemiddel waarbij huidige en potentiële klanten direct benaderd worden d.m.v. een e-mail. Het is een zeer effecti...

Facebook shop inrichten
Blog / 23 mrt, 2017

In 3 stappen je Facebook Shop inrichten

Facebook is met miljoenen gebruikers het grootste social netwerk. MKB’ers met een webshop kunnen sinds een tijd gebruik maken van Facebook als ver...

LinkedIn voor B2B marketing
Blog / 12 jan, 2017

B2B-marketing: inzet van LinkedIn

LinkedIn is, sinds de introductie in 2003, uitgegroeid tot het grootste sociale platform voor de zakelijke markt. Wereldwijd heeft de website meer...

Blog / 01 okt, 2015

Adverteren op Instagram

Instagram adverteren is al een tijd beschikbaar voor de meeste internationale adverteerders, maar sinds deze maand is het eindelijk ook in Nederla...

Blog / 10 aug, 2015

PostAds is Google certified partner!

Zoals je wellicht al in eerdere blogartikelen gelezen hebt, verdiepen wij ons dagelijks in online marketing, zoekmachine optimalisatie en online a...

Blog / 26 jun, 2015

BBQ Bedrijvenvereniging de Mark Breda

BBQ + Presentaties Bedrijvenverenging Afgelopen dinsdag hebben we bij  PostAds  en 100 de BBQ van bedrijvenvereniging de Mark ...