Hoe je een succesvolle Facebook shop krijgt

- door

★★★☆☆ Facebook is op dit moment nog het grootste social netwerk. MKB’ers met een webshop kunnen sinds een tijdje gebruik maken van Facebook als verkoopkanaal. 

In mijn vorige blogartikel over de Facebook Shop heb ik uitgelegd hoe je deze kunt inrichten en hoe je producten toevoegt aan deze social webshop. Mocht je nog geen Facebook winkel gebruiken, bekijk dan eerst hoe je dit inzet

Haal meer uit je Facebook Shop met deze tips

Nu je gebruik maakt van de Facebook Shop is het van belang om hier alles uit te halen dat mogelijk is. Met onderstaande quick wins kan je snel je social webshop optimaliseren. 

Producten in een afbeelding taggen

Je producten wil je net zoals in een winkel zo aantrekkelijk mogelijk presenteren. Dit kan je doen door producten in je afbeelding of sfeerfoto te taggen met onderstaande Facebook post als resultaat. In dit geval zou je het product als outfit inclusief accessoires kunnen presenteren. 

Facebook Shopping foto's taggen

Product taggen stap 1

Ga naar Facebook en laad een foto van een sfeerfoto met product of alleen het product op de manier zoals je een foto zou plaatsen op Facebook en tag producten uit je Facebook Shop in deze foto door op het winkelmandje in de foto te klikken.

product taggen facebook

Product taggen stap 2

Rok taggen op FacebookKlik op het product in je foto wat je graag wilt uitlichten. In dit voorbeeld nemen wij het ACDC t-shirt. Wanneer je op het t-shirt klikt komt het getagte product linksonder het kopje ‘Klik op de foto om producten te taggen’ te staan.

*Let wel dat je dit product eerst als een los product moet invoegen/uploaden in je Facebook winkel wil je dit product kunnen taggen. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, kan je dit ook gelijk toevoegen. Je krijgt dan de pop-up ‘Product toevoegen’. 

 

Product taggen stap 3

Wanneer je klaar bent, klik je op ‘Opslaan’.

Het is ook nog mogelijk om een bijpassende tekst te plaatsen. Wanneer alles naar je zin is, kan je het ‘Publiceren’.

Product taggen in je Facebook winkel

Hou je Facebook shop zo interessant mogelijk

VIP behandeling

Zorg dat je Facebook shop iets extra’s te bieden heeft. Denk bijvoorbeeld aan korting, een presentje of geen verzendkosten. Maak een ‘exclusieve kortingscode’ die je aan je Facebook volgers meegeeft. Gegarandeerd dat ze je op de voet volgen. 

Deel je producten op Facebook 

Voeg niet alleen producten toe aan je winkel, maar deel deze ook regelmatig op je tijdlijn en voeg er nuttige informatie aan toe. 

Facebook promotie

Het promoten van een product is een effectieve manier om onder de aandacht te komen. Zeer toepasselijk bij een uitverkoop, nieuwe collectie of een must have item. 

Be useful

Het is beter 2 keer per week een goed bericht te plaatsen, dan elke dag een weinigzeggend bericht. Interessante berichten zorgen voor interactie en verbinding met je klant. Het heeft weinig nut om elke dag je tijdlijn met 5 posts te vullen. Verdeel deze posts over de week.

Hou je Facebook Shop altijd actueel met deze tips

Je kan als MKB’er met een webshop niet achterblijven. Het is een handige manier van verkoop. Daarnaast wek je hier ook eens een vertrouwensrelatie en een fanbase mee op. Met de bovenstaande tips haal je het maximale rendement uit je Facebook winkel.

Nog geen Facebook Shop ingezet? Zet het vandaag nog in met behulp van onze supermakkelijke handleiding!

Wil je meer rendement halen uit al je social media kanalen? Met onze Multi Funnel strategie, optimaliseren we alle online kanalen om een doelstelling te halen. Neem contact met ons op indien je hier meer over wilt weten

Blog / 03 dec, 2018

PostAds op de Businessdagen West-Brabant

Op 28 en 29 november stond PostAds op de Businessdagen West-Brabant. In onze stand hebben wij verschillende leuke gesprekken gevoerd met mensen va...

Blog / 19 nov, 2018

De belangrijkste SEO trends in 2019

★★★★☆  Ieder jaar weer steekt Google veel tijd en moeite in hun algoritme om ervoor te zorgen dat ze de beste blijven. Hierdoor zijn er iede...

Blog / 12 nov, 2018

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

★★★☆☆  Als mensen online zoeken naar informatie, een product of dienst doen ze dit meestal via een zoekmachine zoals Google en Bing. Wanneer ...