Hoe krijg je meer online recensies in Google?

★★☆☆☆ Uit het artikel “5 tips om met local SEO meer klanten te krijgen” bleek dat veel mensen geïnteresseerd zijn in het verkrijgen van online recensies. Zoals je weet worden online reviews steeds belangrijker en worden recensies beter in zoekmachines getoond. Steeds vaker zie je aanbevelingen in het Knowledge Panel en worden sterke quotes uit recensies gebruikt.

Als bedrijf kan je hier goed op inspelen door regelmatig recensies te vragen aan klanten.

Je klanten kunnen deze recensies plaatsen op Google, Facebook, maar ook op sites zoals Zoover, Yelp, en TripAdvisor. Naar verwachting zal Google de recensies van steeds meer bronnen gaan halen, dus het is goed om een goede verdeling te hebben van veel recensies.

Tips om meer recensies te krijgen

Voor iedere branche zijn er veel mogelijkheden om recensies te krijgen, hieronder enkele tips: 

  • Vraag om recensies bij aflevering van een product. 
  • Zet een link naar een recensie tool in je email handtekening.
  • Stuur in een bedank mail na een bestelling ook meteen een link naar een recensietool van je bedrijf.
  • Zorg dat je de mogelijkheid tot recensies open hebt staan op social media zoals Facebook.
  • Maak het voor klanten makkelijk om recensies te plaatsen. Voor de Knowledge Panel in Google kan je dit voor klanten makkelijk maken door een korte link aan te maken. Dit kan via deze pagina: https://supple.com.au/tools/google-review-link-generator/. Je krijgt dan een link zoals deze: https://goo.gl/vPGHFp waar je bezoekers direct vraagt om een recensie achter te laten.
  • Reageer als bedrijf op recensies.

Wat moet ik doen als ik een negatieve recensie ontvang?

Het kan voorkomen dat een klant een negatieve ervaring plaatst op internet. Dit kan enorme gevolgen hebben voor je bedrijf dus het is verstandig om hier goed mee om te gaan.

Allereerst, je kan de negatieve recensie (meestal) niet verwijderen.

Ons advies is altijd om in contact te komen met de klant en te zoeken naar een nette oplossing die voor beide partijen goed is. Wanneer er geen oplossing komt waardoor de recensie aangepast wordt, kan je als bedrijf reageren op de recensie.

Blijf in dit geval altijd positief en probeer de situatie voor andere potentiële klanten in kaart te brengen. Op die manier krijgen bezoekers de ervaring van twee kanten te horen. 

Zorg dat bezoekers veel ervaringen kunnen lezen

Het is altijd goed om veel recensies van je bedrijf online te hebben zodat potentiële klanten ook van verschillende personen horen hoe de ervaringen met je bedrijf zijn. Hiermee zorg je ook dat een mogelijke negatieve recensie niet de belangrijkste recensie van je bedrijf wordt.

Bij je Google Business vermelding krijg je quotes uit recensies zodra je minimaal 5 recensies hebt. Dit moeten dan wel recensies zijn waarbij de Google Local Guide een toelichting heeft gegeven. 

Ons advies is om regelmatig klanten te vragen om recensies te plaatsen en te kijken of je uit deze recensies verbeterpunten voor je eigen bedrijf door kan voeren. 

Blog / 03 dec, 2018

PostAds op de Businessdagen West-Brabant

Op 28 en 29 november stond PostAds op de Businessdagen West-Brabant. In onze stand hebben wij verschillende leuke gesprekken gevoerd met mensen va...

Blog / 19 nov, 2018

De belangrijkste SEO trends in 2019

★★★★☆  Ieder jaar weer steekt Google veel tijd en moeite in hun algoritme om ervoor te zorgen dat ze de beste blijven. Hierdoor zijn er iede...

Blog / 12 nov, 2018

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

★★★☆☆  Als mensen online zoeken naar informatie, een product of dienst doen ze dit meestal via een zoekmachine zoals Google en Bing. Wanneer ...