Hoe word je een Local Guide in Google?

- door

★★☆☆☆ Iedereen met een Google-account kan het in principe worden; een Local Guide in Google. Als Local Guide draag jij je steentje bij aan de verbetering van de informatie in Google Business en Google Maps door vragen te beantwoorden, reviews te plaatsen en foto’s te delen van bedrijven/locaties waar jij bent geweest of eerder zaken mee hebt gedaan. Een Local Guide word je echter niet zomaar. Door punten te verdienen kan je jouw “Local Guide Status” verbeteren. Hoe dit precies werkt? Je leest het in dit blog!

De Local Guide niveaus

Het Local Guide systeem bestaat uit 10 niveaus. Bij elk niveau hoort een puntenaantal wat je moet behalen om dat niveau te kunnen bereiken. Zodra je 250 punten hebt behaald, krijg je een sterretje (met 4 hoeken – a.k.a. niveau 4) bij jouw profielfoto. Dit is de eerste zogeheten “Badge” die je als Local Guide kunt behalen. De niveaus bereik je wanneer je de volgende punten hebt behaald:

Niveau

Punten

Badge

1

0 punten

Geen badge

2

15 punten

Geen badge

3

75 punten

Geen badge

4

250 punten

5

500 punten

6

1500 punten

7

5000 punten

8

15.000 punten

9

50.000 punten

10

100.000 punten


Wanneer krijg je punten?

Local Guides verdienen hun punten voornamelijk met het beoordelen van bedrijven en locaties. Dit kan dus variëren van een restaurant waar zij hebben gegeten tot een autogarage waar zij de auto hebben laten maken. Met een uitgebreide review ontvang je meer punten. Dit puntensysteem zit als volgt in elkaar:

 Bijdrage

 Verdiende punten

 Review

 10 punten

 Review met meer dan 200 tekens

 10 bonuspunten

 Alleen een beoordeling

 1 punt

 Foto

 5 punten per foto

 Video

 7 punten per video

 Antwoord

 1 punt

 Reageren op Q&A

 3 punten

 Bewerking

 5 punten

 Plaats toegevoegd

 15 punten

 Feit gecontroleerd

 1 punt


Het schrijven van een lange review met een paar foto’s en een video kan je dus al gauw 50 punten opleveren!

Het voordeel van Local Guide zijn

De reden om Local Guide te worden is voornamelijk erkenning krijgen. Wanneer je deze status hebt, kan men ervan uitgaan dat jij regelmatig op plekken komt en hier graag je mening over deelt. Zie het als een soort recensent van films of een culinair recensent. De reviews van deze personen worden erg gewaardeerd en als betrouwbare bron beschouwd.

Google rolt het Local Guide systeem wel steeds verder uit en waardeert de mensen die de moeite nemen om informatie te delen enorm. In maart zijn dan ook de eerste “rewards” in de vorm van bioscooptickets uitgeloofd. Hoe zich dit verder gaat ontwikkelen, is nog niet bekend. Maar een steentje bijdragen en een grotere overtuigingskracht bij het schrijven van reviews is al beloning op zich!

P.s. Wil je weten hoe je als bedrijf meer recensies ontvangt? Lees dan het blog "Hoe krijg je meer online recensies in Google?"

Blog / 03 dec, 2018

PostAds op de Businessdagen West-Brabant

Op 28 en 29 november stond PostAds op de Businessdagen West-Brabant. In onze stand hebben wij verschillende leuke gesprekken gevoerd met mensen va...

Blog / 19 nov, 2018

De belangrijkste SEO trends in 2019

★★★★☆  Ieder jaar weer steekt Google veel tijd en moeite in hun algoritme om ervoor te zorgen dat ze de beste blijven. Hierdoor zijn er iede...

Blog / 12 nov, 2018

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

★★★☆☆  Als mensen online zoeken naar informatie, een product of dienst doen ze dit meestal via een zoekmachine zoals Google en Bing. Wanneer ...