Online marketing: zelf doen of uitbesteden?

Stel, je beschikt niet over online marketingkennis, maar je wilt wel je bedrijf online op de kaart gaan zetten of je wilt je online aanwezigheid verbeteren. Een oplossing is dan om je eigen online marketingafdeling op te zetten. Het kan goed werken, maar kost veel tijd (en geld) en het moet ook nog blijken of je mensen met de juiste kennis in huis haalt met zelflerend vermogen voor alle verschillende facetten van online marketing.

Een online marketingbureau is een andere optie, al dan niet in combinatie met een eigen (kleine) marketingafdeling. Steeds vaker schakelen midden- en groot-bedrijven, B2C en B2B, de hulp in van een online marketingbureau. Juist om van de meest actuele kennis te profiteren, extra handen om zaken te versnellen of om continuïteit te waarborgen. Juist nu de online kanalen en mogelijkheden alleen maar toenemen.

Maak kennis met een expert

Online marketing, waar moeten we beginnen?

Voordat online marketing ingezet gaat worden, is het van belang eerst een online strategie te hebben. Tijdens een overleg tussen het bedrijf en het online marketingbureau worden eerst proposities en doelgroepen aangescherpt, en de online doelen bepaald. Vanuit deze doelen wordt een online strategie ontwikkeld, inclusief meetbare KPI’s en realistische targets. Aan de hand van KPI’s en beschikbare resources, zoals budget, tijd en mankracht, worden de online kanalen gekozen waarmee PostAds denkt de targets te kunnen realiseren.

Mijn concurrenten worden online gevonden, ons bedrijf niet

Je wilt de online vindbaarheid en zichtbaarheid van je website sterk verbeteren, maar hoe? Een online marketing bureau kan onder andere aan de hand van de online doelen en doelgroep van het bedrijf een gedegen advies geven welke online kanalen de juiste zijn om te benutten. Hierbij is het eerst van belang of de website SEO technisch gezien in orde is en of de website ook al (organisch) goed gevonden wordt in de zoekmachines. Wil je je bereik en naamsbekendheid vergroten bij bestaande en/of nieuwe doelgroepen dan is display advertising aan te raden. Wil je meer een online community bouwen, dan is social media marketing aan te raden. Richt je je meer op verkoop of online leadgeneratie, dan is het zinvol een SEA campagne te starten of een affiliate marketing programma aan te bieden. Een goed online marketingbureau biedt hulp op maat in jouw specifieke situatie.

Direct hulp nodig van een expert

We hebben geen idee wat er op onze website gebeurt 

Je website trekt veel bezoekers, maar je weet niet waar ze vandaan komen, hoe lang ze zich op jouw website bevinden, welke pagina’s bezocht worden en via welke pagina’s ze jouw website weer verlaten? En welk online marketingkanaal is het meest effectief? Door op de juiste manier gebruik te maken van Google Analytics en Google Tag Manager is het mogelijk om naast het verkeer op je website ook specifieke acties te meten, zoals clicks op buttons, ingevulde contactformulieren en nieuwsbrief inschrijvingen. Hoe meer en beter je insights, hoe meer slimme acties, hoe meer gezonde business!

Wat heeft effect en wat niet?

De basis van online succes is de website van je bedrijf. Als deze niet op orde is, kan je aan online marketing doen wat je wilt, maar zullen de bezoekers op je site snel afhaken en niet de gewenste interactie met je aangaan. Hoe ga je achterhalen waar de valkuilen zitten in je website? En heb je vanuit je actieve marketingkanalen wel de juiste landingspagina’s ingesteld? De meeste online marketingbureaus helpen bij ‘conversie optimalisatie’. Door continu A/B testen, in propositie, in uitingsvorm, tone of voice et cetera, wordt achterhaald wat wel en niet werkt voor jouw website om bepaalde conversies (targets) te behalen. Conversie optimalisatie is datadriven; met veel en valide data kunnen de juiste slimme aanbevelingen gedaan worden. En dat leidt naar meer gezonde business!

Fijn dat advies, maar wij hebben concrete actie nodig!

Een online marketingbureau kan je op allerlei onderdelen van online marketing van advies voorzien. Een kwalitatief goed bureau maakt voor jouw bedrijf tevens de vertaalslag van theorie naar praktijk, van strategie naar uitvoering. Van knowhow naar do now! Immers, succes zit in de executie. Afhankelijk van de wensen van de klant kan de volledige uitvoering uit handen worden genomen. Van het opzetten tot het managen van de online activiteiten, campagnes, analyse en periodieke rapportage van de resultaten. Een professioneel online marketingbureau ontzorgt je van start tot finish en levert je naast concrete, gezonde resultaten ook tijdwinst op. Tijd, die je kunt besteden aan jouw corebusiness!

Herken je deze situaties? Heb je nu een idee wat een online marketingbureau voor jou kan betekenen?  

Direct hulp nodig van een expert

2021 © 100 Merkversterking. Alle rechten voorbehouden.