Introducing ... De nieuwe PostAds Manager

- door

Als online marketing bureau blijven wij ons constant ontwikkelen. Bij deze ontwikkelingen staan onze klanten uiteraard centraal, waardoor wij het een logische stap vonden om voor hen een speciale tool te creëren; de PostAds Manager. Hierin kan men in één oogopslag de huidige en eerdere statistieken van zijn/haar bedrijf zien. Dit zijn statistieken als:

  • Posities van gekozen trefwoorden in Google
  • Bezoekersaantallen en waar ze vandaan komen
  • Conversies en waar ze vandaan komen
  • Statistieken online adverteren
     

Naast deze statistieken kunnen onze klanten ook in één eenvoudig overzicht zien welke taken er zijn uitgevoerd om de vooraf bepaalde doelstelling te behalen.

Maar hoe werkt het precies, en waar staat het? Dat leggen we je graag uit!

PostAds manager 2.0

Als klant bij PostAds ontvang je een persoonlijke mail met hierin jouw inloggegevens. Hiermee bereik je het dashboard met statistieken van jouw bedrijf. Alle items die je hierop terugvindt kan je tevens uitgebreid bekijken middels het menu aan de linkerkant.

1. Social media
Het dashboard start met een overzicht van alle social media kanalen, waarbij het laatst gemeten aantal volgers direct zichtbaar is. Deze statistieken worden één keer per maand geüpdatet. Wanneer je op één specifiek kanaal klikt kan je tevens de statistieken van eerdere maanden terugzien. Hierdoor kan je direct zien of het aantal volgers de afgelopen tijd is gestegen.

2. PostAds abonnement
Naast het overzicht van de social media kanalen vind je een schematisch overzicht van het PostAds abonnement. Hierin zie je hoeveel uren er in die maand al verbruikt zijn (of wanneer dit bijvoorbeeld al in de min staat). Staat jouw abonnement altijd in de min? Neem dan contact met ons op om het abonnement op te hogen.

Rechts onderin het dashboard zie je tevens terug welke taken wij hebben uitgevoerd. Dit kan je ook terugvinden in het linker menu onder “Activiteiten”.

3. Google Analytics
Als laatste kolom op de eerste rij vind je twee grafieken met hierin het aantal bezoekers en het aantal gevonden pagina’s in Google. Ook deze statistieken worden maandelijks geüpdatet.
 
Hieronder zie je twee tools uit Google Analytics: acquisitie en conversies. Je ziet op schematische wijze waar je bezoekers vandaan zijn gekomen en via welke bron zij hebben geconverteerd. Zie je deze items niet? Neem dan contact met ons op. Met één eenvoudige stap zullen deze items ook voor jou zichtbaar worden.

4. Zoekwoorden
Een ander belangrijk onderdeel voor veel bedrijven is de positie van de website in Google op bepaalde trefwoorden. Dit laten wij dan ook graag zien op het dashboard. Daarnaast kan je een uitgebreider overzicht zien onder het item “Zoekwoorden” in het linker menu. Je ziet hier de gekozen trefwoorden, de URL waar het trefwoord op gevonden is, op welke positie het trefwoord staat en op welke datum dit is gecheckt.

5. SEA
Online adverteren wordt niet weergegeven op het dashboard, maar deze statistieken kunnen wel bekeken worden onder het item “SEA” in het linker menu. Hier vind je de gegevens gebaseerd op de voorgaande maand. In een blokkenschema zie je welke typen campagnes worden gebruikt, hoeveel deze in totaal hebben opgeleverd en welk budget hiervoor gebruikt is.

Meten is weten

Met onze nieuwe PostAds Manager bieden wij een gemakkelijke tool voor alle belangrijke statistieken met betrekking tot online marketing. Op deze manier hoef je niet meer eindeloos te zoeken naar de juiste gegevens, maar zie je alles in één overzicht. Makkelijker kan niet!

Wil je meer weten over de PostAds Manager of heb je vragen/opmerkingen? Wij horen het graag! Stuur hiervoor een mail naar jouw contactpersoon of bel naar 076-5018021.

 

Blog / 23 okt, 2017

Update dagbudget Google AdWords

Met Google AdWords is het mogelijk om in de zoekmachine te adverteren op bepaalde zoektermen. Bij de inrichting van een Google AdWords campagne is...

Google Rankbrain
Blog / 13 okt, 2017

Wordt RankBrain de nieuwe focus?

In 2015 werd het nieuwste programma van Google genaamd RankBrain geïntroduceerd. Deze vorm van kunstmatige intelligentie is toentertijd ontwikkeld...

Blog / 09 okt, 2017

Is linkbuilding nog belangrijk in 2018

De meeste mensen hebben wel eens van linkbuilding gehoord, maar wat is het nou precies en hoe belangrijk is het voor je organische ranking? Lees e...

Blog / 02 okt, 2017

BingAds vs. Google AdWords

Wanneer we praten over online adverteren, dan denken de meeste mensen aan Google Adwords. Hiermee kunnen websites adverteren binnen alle platforme...

Blog / 27 sep, 2017

Concurrenten nu ook in Google Shopping

Google Shopping nu ook beschikbaar voor  Vergelijk.nl ! Zoals eerder dit jaar bekend werd, heeft Google een miljardenboete gekregen. Dez...

belangrijkste SEO factor
Blog / 25 sep, 2017

De belangrijkste SEO factor van dit moment

Wil je dat klanten jouw website beter vinden? Dan zorg je dat je deze optimaliseert via zoekmachine optimalisaties (SEO). Je komt dan, na de adver...

Lokaal adverteren met Instagram Stories
Blog / 18 sep, 2017

Lokaal adverteren met Instagram Stories

Instagram Stories zijn nu een jaar in Nederland en hebben zich in die tijd enorm ontwikkeld. Ja, het is steeds meer op Snapchat gaan lijken, maar ...