Introducing ... De nieuwe PostAds Manager

- door

Als online marketing bureau blijven wij ons constant ontwikkelen. Bij deze ontwikkelingen staan onze klanten uiteraard centraal, waardoor wij het een logische stap vonden om voor hen een speciale tool te creëren; de PostAds Manager. Hierin kan men in één oogopslag de huidige en eerdere statistieken van zijn/haar bedrijf zien. Dit zijn statistieken als:

  • Posities van gekozen trefwoorden in Google
  • Bezoekersaantallen en waar ze vandaan komen
  • Conversies en waar ze vandaan komen
  • Statistieken online adverteren
     

Naast deze statistieken kunnen onze klanten ook in één eenvoudig overzicht zien welke taken er zijn uitgevoerd om de vooraf bepaalde doelstelling te behalen.

Maar hoe werkt het precies, en waar staat het? Dat leggen we je graag uit!

PostAds manager 2.0

Als klant bij PostAds ontvang je een persoonlijke mail met hierin jouw inloggegevens. Hiermee bereik je het dashboard met statistieken van jouw bedrijf. Alle items die je hierop terugvindt kan je tevens uitgebreid bekijken middels het menu aan de linkerkant.

1. Social media
Het dashboard start met een overzicht van alle social media kanalen, waarbij het laatst gemeten aantal volgers direct zichtbaar is. Deze statistieken worden één keer per maand geüpdatet. Wanneer je op één specifiek kanaal klikt kan je tevens de statistieken van eerdere maanden terugzien. Hierdoor kan je direct zien of het aantal volgers de afgelopen tijd is gestegen.

2. PostAds abonnement
Naast het overzicht van de social media kanalen vind je een schematisch overzicht van het PostAds abonnement. Hierin zie je hoeveel uren er in die maand al verbruikt zijn (of wanneer dit bijvoorbeeld al in de min staat). Staat jouw abonnement altijd in de min? Neem dan contact met ons op om het abonnement op te hogen.

Rechts onderin het dashboard zie je tevens terug welke taken wij hebben uitgevoerd. Dit kan je ook terugvinden in het linker menu onder “Activiteiten”.

3. Google Analytics
Als laatste kolom op de eerste rij vind je twee grafieken met hierin het aantal bezoekers en het aantal gevonden pagina’s in Google. Ook deze statistieken worden maandelijks geüpdatet.
 
Hieronder zie je twee tools uit Google Analytics: acquisitie en conversies. Je ziet op schematische wijze waar je bezoekers vandaan zijn gekomen en via welke bron zij hebben geconverteerd. Zie je deze items niet? Neem dan contact met ons op. Met één eenvoudige stap zullen deze items ook voor jou zichtbaar worden.

4. Zoekwoorden
Een ander belangrijk onderdeel voor veel bedrijven is de positie van de website in Google op bepaalde trefwoorden. Dit laten wij dan ook graag zien op het dashboard. Daarnaast kan je een uitgebreider overzicht zien onder het item “Zoekwoorden” in het linker menu. Je ziet hier de gekozen trefwoorden, de URL waar het trefwoord op gevonden is, op welke positie het trefwoord staat en op welke datum dit is gecheckt.

5. SEA
Online adverteren wordt niet weergegeven op het dashboard, maar deze statistieken kunnen wel bekeken worden onder het item “SEA” in het linker menu. Hier vind je de gegevens gebaseerd op de voorgaande maand. In een blokkenschema zie je welke typen campagnes worden gebruikt, hoeveel deze in totaal hebben opgeleverd en welk budget hiervoor gebruikt is.

Meten is weten

Met onze nieuwe PostAds Manager bieden wij een gemakkelijke tool voor alle belangrijke statistieken met betrekking tot online marketing. Op deze manier hoef je niet meer eindeloos te zoeken naar de juiste gegevens, maar zie je alles in één overzicht. Makkelijker kan niet!

Wil je meer weten over de PostAds Manager of heb je vragen/opmerkingen? Wij horen het graag! Stuur hiervoor een mail naar jouw contactpersoon of bel naar 076-5018021.

 

Blog / 09 apr, 2018

De PostAds Office Makeover

Vorige week zijn we bij PostAds hard aan het klussen geweest. Zo hebben we ons kantoor opgedeeld in twee thema’s; Nature en Loft. Na 5 ritten naar...

Blog / 03 apr, 2018

A/B testen in Google AdWords

Een term die in de wereld van online marketing vaak wordt gebruikt: A/B testen. Door middel van een A/B test kan je zien welke variant van bijvoor...