PostAds

Een tijd geleden gaf Anne al aan waarom Google Business een must is voor ieder bedrijf

De Google Business vermelding is het blok dat je bij de Google resultaten ziet wanneer je op een bedrijfsnaam zoekt (bijvoorbeeld PostAds). Dit blok geeft alle informatie die bekend is van een bedrijf en is te vullen door de eigenaar van het bedrijf. In het artikel van Anne geven we aan hoe je dit in een makkelijk stappenplan kan doen. 

Bij onze klanten zorgen we altijd dat de Google Business pagina zo optimaal mogelijk gevuld is. Steeds vaker zien we hier het voordeel van, want de Google Business vermelding wordt steeds prominenter in beeld gebracht.

Google Business belangrijker dan SEO optimalisaties

Bij onze klanten controleren we continu statistieken in tools zoals Google Analytics en Google Insights. Bij de laatste tool zien we een enorme toeloop in contactaanvragen bij onze klanten.

Door deze toename in aanvragen kunnen we zien dat Google Business een stuk belangrijker is geworden. Dit komt grotendeels door de volgende punten: 

  • Bovenaan de zoekresultaten staan bijna altijd 4 advertenties. 
  • Na deze advertenties komt de Google Business vermelding in beeld (landkaartje vanuit Google Maps). 
  • Daarna komt pas het eerste organische resultaat in Google.
  • Steeds meer publiek zoekt op een telefoon waardoor ze niet snel bij de organische resultaten komen.
  • Vaak willen potentiële klanten snel contact hebben met een bedrijf door direct te bellen. 

Door deze wijzigingen is de optimalisatie van je Google Business pagina dus een stuk belangrijker dan je SEO optimalisaties aangezien de eerste resultaten in Google pas onder een Google Business vermelding komen.

Hoe zie je of jouw klanten ook Google Business gebruiken?

Zoals eerder aangegeven kan je in Google Insights inzien hoeveel personen jouw Google Business vermelding zien en gebruiken. Wanneer je ingelogd bent in Google Business, kun je vanuit daar doorklikken naar de statistieken via Google Insights. 

Daar krijg je overzichten zoals:

  • Hoeveel personen hebben mijn vermelding gezien?
  • Hoe vaak ben ik in beeld geweest ten opzichte van concurrenten?
  • Hoeveel personen hebben mijn adres opgezocht?
  • Hoeveel personen hebben gebeld vanuit de Google Business vermelding?

In onze Multi Funnel strategie gebruiken we dergelijke overzichten om bij te sturen op directe conversies.

Mocht je meer uit je Google Business vermelding willen halen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 076 501 80 21.

Terug naar Blog overzicht