PostAds

Op 26 februari heeft Google aangekondigd dat websites vanaf 21 april 2015 moeten voldoen aan de nieuwe mobielvriendelijke criteria. Deze wijziging heeft invloed op de positie van uw website in Google. 

U hoeft zich geen zorgen te maken als uw website hiervoor al ingericht is.

Wat heb ik eraan?

Google doet dit niet zo maar! Onderzoek van Google wijst uit dat het aantal smartphones en tablets aanzienlijk is toegenomen en nog verder zal gaan toenemen.

Wij merken zelfs dat het merendeel van de bezoekers websites bezoeken via smartphones. 
 

Wat houdt mobiel vriendelijk precies in?

Waarschijnlijk is volgende situatie vrij herkenbaar: heeft u wel eens op een Google-zoekresultaat getikt, om er vervolgens achter te komen dat de tekst op de pagina veel te klein was, de links minuscuul waren en dat u opzij moest schuiven om alle inhoud te kunnen bekijken?

Dit is frustrerend voor de bezoeker en niet bepaald gebruiksvriendelijk!

Mobiel vriendelijk houdt in dat de website geschikt is om getoond te worden op een smartphone of tablet.

De volgende criteria vallen hieronder:

  • Er wordt geen software gebruikt die niet algemeen toegankelijk is op mobiele apparaten, zoals Flash.
  • Er wordt tekst gebruikt die leesbaar is zonder te in te zoomen.
  • De inhoud wordt geschaald op basis van schermgrootte, zodat gebruikers niet horizontaal hoeven te schuiven.
  • Links zijn ver genoeg uit elkaar geplaatst zodat gemakkelijk op de juiste link kan worden geklikt.
     

Is mijn website al mobiel vriendelijk?

Gebruik de test van Google om vast te stellen of uw website mobiel vriendelijk is en straks dus niet afgestrafd zal worden. Test of mijn website voor mobiel gebruik geschikt is.
 

Laat uw website mobiel vriendelijk maken!

We adviseren u graag met de beste plan van aanpak voor uw website. U kunt ons altijd bereiken via (0)76 - 501 80 21 of via de e-mail.

Terug naar Blog overzicht