PostAds

Specifiek targeten op Facebook

Targeten op een door jou bepaalde doelgroep voor je Facebookadvertenties is niet nieuw. Maar wist je dat het ook mogelijk was om je statusupdate voor een (specifieke) doelgroep in te stellen? Een oude update, maar een update die volgens ons nog te weinig wordt geïmplementeerd. De underdog onder de Facebook updates.

Het is mogelijk om een status update van Facebook alleen voor bijvoorbeeld de Engelstalige volgers te plaatsen. Ideaal wanneer je als bedrijf internationaal publiek hebt of alleen wilt targeten op vrouwen of mannen op Cyber Monday. 

Leeftijdsgroepen scheiden? Ook geen probleem, het is alleen een kwestie van een paar klikken bij je instellingen op Facebook. Let wel, deze functie is alleen voor Facebook Business pagina’s.
 

Gesegmenteerd posten op Facebook

Facebook heeft een aantal opties die we zelf moeten instellen voordat we er gebruik van kunnen maken. Voor het gesegmenteerd posten ga je naar je Instellingen, kies je voor het tabblad Algemeen en bewerk je het 4e punt ‘Doelgroep voor nieuwsoverzicht en zichtbaarheid van berichten’. Vink de optie voor ‘Publiek selectie’ aan and you’re ready to go!

Wanneer je nu terug naar je pagina gaat en je schrijft een nieuw bericht voor je statusupdate, zie je er een nieuw icoontje bij, een ‘target’. Als je daarop klikt krijg je twee mogelijkheden: Nieuwsoverzicht doelgroep en Doelgroep beperkingen.

Nieuwsoverzicht doelgroep
Met deze optie kan je kiezen wie een bepaalde statusupdate in zijn nieuwsoverzicht kan zien. Je kan targeten op interesses, leeftijd, locaties en talen. Als extra optie zou je ook nog op relatiestatus en opleidingsniveau kunnen targeten.

Doelgroep beperkingen
Bij deze optie kan je beperken of verder specificeren. Dus alleen de mensen in de door jouw gekozen doelgroep in de vorige optie ‘Nieuwsoverzicht doelgroep’ deel je verder op in leeftijd, geslacht, locaties en talen. 

Hulp nodig bij het instellen van je Facebook targeting?

Kom je er niet helemaal aan uit? Wij helpen je daar graag bij. Neem hiervoor telefonisch of via e-mail contact met ons op.

Terug naar Blog overzicht