PostAds

Update dagbudget Google AdWords

Met Google AdWords is het mogelijk om in de zoekmachine te adverteren op bepaalde zoektermen. Bij de inrichting van een Google AdWords campagne is het budget één van de zaken die ingesteld moeten worden.

Het dagbudget bepaalt hoeveel je als klant op een dag wil uitgeven aan advertenties op de zoektermen. Bij PostAds beheren we AdWords campagnes van 10 euro per dag en van 1.000 euro.

Wanneer je als klant een dagbudget van 10 euro instelt, zal je gemiddeld per dag 10 euro uitgeven aan advertenties. Maandelijks zal het AdWords budget dan rond 300 euro komen.

AdWords Update dagbudget

Sinds 4 oktober 2017 gaat Google anders om met dagbudgetten. Ze hebben het zo ingesteld dat een dagbudget per dag tot twee keer kan worden gebruikt.

Dit hebben ze ingericht om advertenties op basis van fluctuaties in het verkeer op bepaalde dagen in de week meer of minder weer te kunnen geven. Sommige producten worden namelijk eerder in het weekend verkocht waardoor Google AdWords nu meer budget bewaart voor die dagen. Het houdt in dat je op andere dagen minder dan je dagbudget uitgeeft.

Voorbeeld Google Adwords dagbudget

Als je dagbudget € 10 is, wordt er op bepaalde dagen maximaal € 20 besteed om jouw advertenties weer te geven op basis van fluctuaties in het verkeer.

Heb je hulp nodig bij je AdWords inrichting of heb je vragen over het dagbudget? Aarzel niet en neem contact met ons op via 076 501 80 21

Terug naar Blog overzicht