Waar sta ik in Google?

- door

★★☆☆☆ De vraag die ons het meest gesteld wordt door klanten voor wie wij focussen op SEO is: Waar sta ik in Google? Hoe kom ik op 1 in Google? Om de posities in Google te tracken, gebruiken wij een aantal tools.

Google indexatie

Om in Google te scoren zijn er een aantal touwtjes waar je aan moet trekken. SEO-optimalisatie is er één van. Meer over SEO-optimalisatie lees je in dit blog geschreven door mijn collega Anne.

PostAds Online Marketing werkt met de Multi Funnel Strategie. Daarbij zetten wij een mix van online marketing kanalen in om een doelstelling te behalen. Vaak is SEO een onderdeel van die mix. Wanneer een pagina geïndexeerd is door Google is het de kunst om met je website of pagina steeds hoger in Google te scoren en als je al goed in Google scoort, op die positie te blijven.
 

SEO analyse tools

Er zijn een hoop (gratis) tools waarmee je kunt meten of zien waar je in Google staat. Wanneer je SEO-optimalisaties hebt doorgevoerd is het handig om te weten wat die optimalisaties daadwerkelijk voor je website hebben gedaan. Je wilt natuurlijk weten of die hoge posities voor verkeer hebben gezorgd. En dan is het ook handig welke pagina’s voor verkeer hebben gezorgd en welke pagina’s juist niet. Als je inzicht in je werkzaamheden hebt kan je deze nog beter optimaliseren, zodat je hoger in de zoekmachine zal verschijnen.

Wij hanteren een aantal SEO analyse tools om dit voor onze klanten te analyseren.

1. Rank Tracker

Rank Tracker is een programma waarmee je kunt bijhouden op welke positie je zoekwoorden en bijhorende landingspagina in Google scoren. Je kan dus precies zien of je zoekwoorden zijn gestegen of in de zoekresultaten zijn gedaald. Daarnaast kan je zoveel zoekwoorden bijhouden als je wilt. Ook is Rank Tracker niet alleen voor Google te gebruiken, maar kun je meer zoekmachines toevoegen. Op deze manier kan je je content op je website aanpassen wanneer dat nodig is.

2. Ahrefs

Ahrefs is een online SEO analyse tool waarmee je verschillende punten van je website kunt meten zoals het aantal backlinks en je positie in een zoekmachine. Met deze tool is het ook mogelijk om een analyse van je concurrentie te maken. Dit is mogelijk met de ‘positions explorer’. Wat zijn de posities van je concurrentie? Hoe scoren je concurrenten met bepaalde zoekwoorden in Google? Door middel van overzichtelijke dashboards krijg je een goed beeld van hoe je website het in Google het doet. Dit programma is niet gratis, maar je hebt een gratis try-out van 14 dagen om deze tool te testen.
 

Wil jij ook op 1 in Google staan?

Er zijn dus genoeg SEO analyse tools om te analyseren hoe je website in een zoekmachine scoort. Alleen met SEO-optimalisaties kom je er niet. Er zijn een hoop factoren om goed in Google te scoren. PostAds werkt altijd met een Multi Funnel Marketing strategie. Met onze kennis en jouw specialisme zorgen wij voor een zichtbaar resultaat.

Heb je vragen of wil je meer informatie over bovenstaande SEO analyse tools? Neem dan contact met ons op.

Blog / 03 dec, 2018

PostAds op de Businessdagen West-Brabant

Op 28 en 29 november stond PostAds op de Businessdagen West-Brabant. In onze stand hebben wij verschillende leuke gesprekken gevoerd met mensen va...

Blog / 19 nov, 2018

De belangrijkste SEO trends in 2019

★★★★☆  Ieder jaar weer steekt Google veel tijd en moeite in hun algoritme om ervoor te zorgen dat ze de beste blijven. Hierdoor zijn er iede...

Blog / 12 nov, 2018

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

★★★☆☆  Als mensen online zoeken naar informatie, een product of dienst doen ze dit meestal via een zoekmachine zoals Google en Bing. Wanneer ...