Of om specifieker te zijn: het is een visuele zoekmachine gemixed met social media! Het is de plek voor een mooie verzameling van al je favoriete interesses.
Door de content vanuit je eigen website te pinnen naar je profiel zorgt Pinterest ervoor dat de oorspronkelijke link tussen de foto en je website behouden blijft. Dit is een garantie voor meer bezoek naar je website.
Potentiele klanten vinden jouw pins door gebruik te maken van zoekwoorden. Zorg dus dat je op de hoogte bent van waar je potentiële klanten op zoeken. Weet dus welke zoekwoorden voor jou belangrijk zijn en gebruik ze bij de juiste afbeeldingen of video’s.
Maak kennis met een expertZorg voor een continue stroom van unieke content en combineer deze indien nodig met content van andere pinners. Pin niet voor jezelf, maar pin vanuit je doelgroep. Wat spreekt hen aan? Wat willen zij zien? In welke fase van hun customer journey zitten ze en wat past daarbij?
Meten is weten. Weet wat werkt voor jou en maak daar meer van. Google Analytics geeft je de mogelijkheid in te zien welke pins het meeste verkeer naar je website brengen (selecteer een periode, bijv. een jaar of kwartaal. Ga vervolgens naar Acquisitie -> Sociaal -> Overzicht -> Pinterest). Bekijk je top 5 of top 10 eens goed. Hebben deze pins iets gemeen? Wat maakt dat ze goed scoren? Is het de afbeelding? Spreekt het onderwerp veel mensen aan? Is het de vormgeving van de pin, of de juiste zoekwoorden? Maak je eigen analyse en gebruikt deze data in jouw online strategie.
Bonus tips! Download hem hier
Kun jij wel wat hulp gebruiken met het opzetten van je Pinterest account? PostAads helpt je door content te creëren voor al je online kanelen, zoals fotografie, video en pakkende teksten. Wil je daarnaast ook adverteren op Pinterest? Ook daar helpt PostAds je graag bij!