1 MILJOEN MENSEN BEREIKT EN MEER REGISTRATIES

  • WhatsApp groep voor directe en snelle communicatie
  • Naamsbekendheid verhogen via social media en Google AdWords
  • Account registratie met 366% verhoogd

Bij Jumba regel je als consument alles voor onbezorgd leven en wonen, eenvoudig en overzichtelijk online. De woonmarkt is constant in beweging en kenmerkt zich door geslotenheid. Hierdoor heb je als consument vaak geen inzicht in bepaalde zaken als je jouw woning bewoont, verkoopt of een nieuwe woning koopt. De woonmarkt is daarnaast ontoegankelijk voor de consument. Er lijkt altijd een derde partij nodig te zijn om actie te kunnen ondernemen op de markt. Jumba.nl verandert dit voor de consument. Jumba.nl is namelijk hét transparante online woonplatform van Nederland. Bij Jumba start je jouw woonavontuur en heb je inzicht in alle relevante info, bied je op woningen en zet je jouw woning te koop. Het mooiste? Het kan allemaal gratis.

Multi Funnel strategie met focus op social media en AdWords

Hoe zorg je ervoor dat iedereen jouw website leert kennen als het online woonplatform van Nederland? Met deze vraag zat het bestuur van Jumba. Grote concurrenten zoals Funda en Jaap.nl zijn al bekend, waardoor je het bijvoorbeeld alleen met social media niet redt. Jumba ging daarom kritisch op zoek naar een online marketing bureau om het woonplatform onder de aandacht te brengen en naar een hoger niveau te tillen. 

Jumba wil dat bezoekers zich registreren op de website. Vanuit dit opzicht hebben zij gekozen voor de Multi Funnel werkwijze van PostAds, omdat hiermee verder wordt gekeken dan één online marketingmiddel.

Om de doelstelling te behalen hebben we eerst geïnventariseerd wat er mogelijk is met het merk Jumba, en we kunnen je vertellen: een hoop! We zijn gestart met social campagnes gericht op het vergroten van ons bereik en het verbeteren van de naamsbekendheid. Hierbij wordt veel getest en bijgestuurd tijdens en na de plaatsing van de online uitingen om de resultaten continu te optimaliseren. Hiermee garanderen wij het beste resultaat zonder onnodige kosten.

Slimme AdWords campagnes

Om het aantal registraties op Jumba.nl te verhogen zetten we naast social media, SEO en content marketing ook Google AdWords in.

Aan de hand van onze ervaringen met de sociale kanalen hebben we AdWords verdeeld in branding en lokale campagnes. We benaderen consumenten in de diverse fasen van de klantreis van het wonen. Dat kan zijn in het proces van de woontransactie, maar ook tijdens het naar tevredenheid bewonen van een woning. Door dit te doen in combinatie met remarketing zoals RSLA worden de bezoekers constant benaderd en blijft Jumba.nl top of mind.

Meer bereik en registraties behaald

Met verschillende online marketingmiddelen heeft Jumba de doelstellingen met gemak behaald. Met de combinatie van social en AdWords campagnes hebben we maar liefst 1 miljoen mensen bereikt en is het aantal account registraties met 366% verhoogd. Door continu te blijven sparren met elkaar halen we het meeste uit de samenwerking. Snel schakelen werd gedaan met een WhatsApp groep voor direct contact met verschillende specialisten binnen Jumba en PostAds. Zo werkte iedereen mee aan een optimaal resultaat.

Jumba.nl over de samenwerking met PostAds

"We kennen PostAds vanuit ons persoonlijke netwerk. De ervaring die we tot nu toe hebben met het team van PostAds is heel positief. We schakelen snel met elkaar op een directe manier en weten wat we aan elkaar hebben."

Sander van der Aa, Co-founder en CEO van Jumba

Online marketing resultaten voor Jumba.nl

Lees meer referenties