online marketing strategie voor een nieuw product

NAAMSBEKENDHEID CREËREN VOOR EEN UNIEK PRODUCT

  • Wekelijkse meetings met de klant
  • Naamsbekendheid verhogen met SEO, social media & AdWords
  • Bijsturen op resultaten en budget

Willem van Veenendaal, founder De Bamboe Hut (webshop bamboe vloeren), over onze samenwerking

"Door onze samenwerking met PostAds zijn we veel handiger en efficiënter gebruik gaan maken van de verschillende online marketing kanalen. Vooraf konden we niet goed inschatten welke mogelijkheden er waren en hoe online marketing ons kon helpen. Dit ook omdat we ons primair op onze corebusiness willen richten.

Door regelmatig samen te zitten bij hen en bij ons op kantoor werd duidelijk welke stappen we online aan het nemen waren. We zagen een enorme groei in aanvragen via alle kanalen. Door deze samenwerking werd online marketing minder een ‘black box’ voor ons.

Mede door deze meetings en de resultaten nam PostAds onze twijfels over online marketing weg. We hebben dagelijks sample aanvragen via zoekvragen vanuit Google, AdWords & social media.

Het is belangrijk om continu te meten en een vinger aan de pols te houden als het om nieuwe mogelijkheden gaat. PostAds zorgt ervoor dat de aanvragen binnen blijven komen door alles voor ons te monitoren. De communicatie, de kennis van online marketing en het spotten van nieuwe kansen bevalt ons enorm aan PostAds.

Doordat PostAds continu vertelt wat ze aan het doen zijn, leren wij steeds meer over online marketing. Zo kunnen wij ook extra stappen zetten.

Bedrijven die online meer aanvragen willen en daarbij goed geïnformeerd willen worden, hebben aan PostAds een perfecte partner.“

Een complete online marketing strategie

Medio 2016 zijn wij als online marketing partner van De Bamboe Hut aan de slag gegaan. Doordat het product dat zij verkopen, bamboevloeren, nog geen enorme bekendheid heeft vergaard, was dit het eerst gestelde doel. Op basis van deze doelstelling hebben wij een Multi Funnel strategie samengesteld die aansluit op het product en de doelgroep. Door elke maand zoekmachine optimalisatie, online adverteren en social media met elkaar te combineren wordt de naamsbekendheid succesvol gestimuleerd.

Bij de Multi Funnel strategie van De Bamboe Hut ligt de focus op het optimaliseren van de website zodat de consument precies weet waar De Bamboe Hut voor staat. Hierbij hebben we voornamelijk de aanvraag van samples gestimuleerd. Wanneer men deze daadwerkelijk met eigen ogen ziet, is het overgaan tot een aankoop immers sneller gemaakt! Door duidelijke teksten met een goede call-to-action te plaatsen is het ons gelukt om consumenten naar de juiste pagina’s te navigeren.

De komende maanden gaan wij de Multi Funnel strategie van De Bamboe Hut ook gebruiken om de Belgische markt aan te spreken. Hiermee krijgt De Bamboe Hut een nog groter bereik en tevens extra naambekendheid.

Meer informatie over onze online marketing werkwijze? 

Wil jij een nieuw of uniek product op de markt zetten? PostAds helpt je hier graag bij! Wij gaan graag een keer met jou rond de tafel zitten om samen te kijken hoe we jouw product het beste op de markt kunnen zetten!

Neem telefonisch contact met ons op via 076 501 80 21 of vul ons contactformulier in.

Lees meer referenties