TikTok combineert video’s met muziek, hashtags en hippe VR-filters. De TikTok app is razend populair onder tieners en wordt inmiddels ook omarmd door influencers met miljoenen volgers. Voor jouw online marketing is dit ook goed nieuws: het is namelijk ook mogelijk om te adverteren op TikTok.
Er wordt voorspeld dat de volledige uitrol voor advertising gaat plaatsvinden in Q3 van 2020. Ook bij TikTok is het belangrijk dat er content geplaatst wordt die aansluit bij dit kanaal. Het moet er anders uitzien dan de ‘reguliere’ advertenties die we gewend zijn van Facebook en Instagram.
TikTok kent een grote populariteit onder tieners en jong volwassenen tot 24 jaar. TikTok biedt dus nieuwe mogelijkheden om deze doelgroep te bereiken. Met inmiddels duizenden influencers op het platform is het uitermate geschikt voor influencer marketing.
Als je adverteert op TikTok worden je advertenties zichtbaar in de timeline van je doelgroep als deze door de app scrolt. De advertenties dien je verticaal op te maken, waardoor ze bijna het gehele scherm innemen. TikTok advertenties koop je in op basis van bereik. Naast adverteren kan je als bedrijf ook de interactie met jouw doelgroep aangaan door hashtag-challenges op te zetten.
Wil je adverteren op TikTok? Neem contact op met onze specialisten via info@postads.nl.