Waarom je Google My Business moet hebben

De naam “Google My Business” zal niet bij iedereen direct een belletje doen rinkelen. Wat het is zal iedereen die Google gebruikt echter direct herkennen. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt naar een zeilschool in Willemstad dan toont Google het meest relevante bedrijf aan de rechterkant. In dit blok vind je informatie als openingstijden, reviews en foto’s.

Waarom je Google My Business moet hebben

Als je voor jouw bedrijf geen Google My Business aanmaakt zal jouw bedrijf niet aan de rechterkant worden getoond, en wordt jouw bedrijf niet als relevant gezien. Met Google My Business vergroot je de online zichtbaarheid van jouw bedrijf, deel je bedrijfsinformatie met (potentiële) klanten en kunnen klanten makkelijker contact met je leggen en navigeren naar jouw bedrijf. Tevens kunnen huidige klanten recensies achterlaten, wat bevorderlijk is voor je Local SEO.

Volg de volgende stappen voor het inrichten van jouw Google My Business

1. Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ klik op “Nu starten”
2. Vul vervolgens al jouw bedrijfsgegevens correct in. Wanneer het niet om een fysieke winkel gaat kan je tevens kiezen voor een Google My Business zonder adres.
3. Binnen enkele werkdagen ontvang je een verificatiecode per post. Let op: dit ziet eruit als een reclamefolder!
4. Vul de verificatiecode in en check of alle gegevens correct en volledig zijn ingevuld. Voeg tevens relevante foto’s toe om jouw Google My Business de juiste uitstraling te geven.
5. Blijf vervolgens je gegevens altijd goed bijhouden. Denk hierbij onder andere aan wijzigingen in openingstijden of het wijzigen van het adres bij een verhuizing.

Vergeet niet om eens in de zoveel tijd te kijken naar de vele nieuwe functies die Google toevoegt, waarmee jij het klanten nóg makkelijker maakt om voor jou te kiezen.

Voordelen Google My Business op een rijtje

1. Het is te allen tijde gratis.
2. Makkelijker te vinden in Google Maps.
3. Vaker zichtbaar aan de rechterkant van Google Zoeken (door relevantie). 
4. Bedien (potentiële) klanten altijd met de juiste informatie. Aangepaste openingstijden, nieuwe website, nieuw telefoonnummer en meer).
5. Interactie met klanten door te reageren op reviews.
6. Klantenstatistieken bekijken. Waar klanten je bedrijf bekijken op Google, acties die klanten ondernemen na het zien van je melding, hoe vaak klanten naar je bedrijf bellen, verzoeken voor een routebeschrijving en meer.
7. Maandelijks overzicht met het aantal mensen dat jouw bedrijf gevonden heeft via Google.

Naast bovenstaande functies zijn er nog tal van andere mogelijkheden tot je beschikking in Google My Business, zoals een speciale URL waarmee jij klanten naar een specifieke pagina kan leiden. De opties binnen de bedrijfsvermelding van Google worden regelmatig uitgebreid, dus maak er optimaal gebruik van!

 

Wij helpen je

Wil jij meer weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag met het slim inrichten van jouw online marketing. Bel ons op: 076 501 80 21 Stuur je liever een mail dan kan dat naar info@postads.nl.