LinkedIn is niet langer alleen een platform voor professioneel netwerken. Het is tevens een krachtig marketing-instrument geworden voor bedrijven en adverteerders. In dit blog geven wij, specialisten van Postads, handvaten om je te helpen.
We duiken dieper in de wereld van LinkedIn. Daarbij stellen we ons enkele vragen. Waarom is dit platform zo waardevol? En wat kun je allemaal bereiken met een campagne op LinkedIn?
Het maakt niet uit of je een doorgewinterde marketeer bent of pas aan de wieg staat. Wij, professionals van Postads, voorzien je in dit blog van kennis en inzichten. Informatie die je helpt om succesvol te adverteren op LinkedIn.
LinkedIn is meer dan alleen een platform voor zakelijk netwerken. Het is namelijk een krachtig platform waarop je jouw doelgroep makkelijk aan kunt spreken. LinkedIn biedt adverteerders de mogelijkheid om hun boodschap op efficiënte wijze te delen.
Er zijn verschillende manieren waarop je kunt adverteren op LinkedIn. We sommen ze hieronder voor je op.
LinkedIn adverteren uitbesteden
Waarom zou je als adverteerder voor LinkedIn ads kiezen in plaats van - bijvoorbeeld - Facebook ads? We sommen enkele plausibele redenen voor je op:
LinkedIn biedt een schat aan demografische gegevens en professionele informatie over haar gebruikers. Met die informatie richt je (meerdere) advertenties in op basis van functietitel, bedrijfsgrootte, branche, locatie en meer. Op deze manier lever je jouw boodschap precies bij de juiste mensen af. Zo smaakt je campagne naar meer.
LinkedIn staat bekend als hét platform voor B2B-marketing. Als je zakelijke diensten of producten aanbiedt, is dit the place to be. Je bereikt besluitvormers en professionals die betrokken zijn bij aankoopbeslissingen. Dat is waar je naar op zoek bent, toch!?
Met gesponsorde content deel je waardevolle informatie met je doelgroep. Dit helpt niet alleen om je merk te promoten. Ook draagt het bij om jezelf te positioneren als een kenner in jouw vakgebied. En daar scoor je punten mee.
LinkedIn biedt specifieke advertentie-indelingen die zijn ontworpen voor het genereren van leads. Dit stelt je in staat om waardevolle contacten te verzamelen en zo potentiële klanten te bereiken.
LinkedIn biedt uitgebreide analysetools waarmee je de prestaties van je advertenties kunt meten en finetunen. Hierdoor kun je je marketingbudget efficiënter besteden.
Bekijk de opties voor LinkedIn adverteren
LinkedIn-advertenties kunnen worden ingezet om diverse doelen te bereiken. Hier zijn enkele van de meest voorkomende:
Met gesponsorde content kun je je merkbekendheid vergroten door waardevolle inhoud te delen met je doelgroep. Dit kan leiden tot meer erkenning en vertrouwen.
Als je leads wilt genereren, adviseren we je om gebruik te maken van formulieren voor lead-generatie. Die pas je toe in gesponsorde content of InMail-berichten. Met lead-generatie verzamel je contactgegevens van potentiële klanten. Superhandig dus!
Je kunt jouw manier van campagne voeren ook anders aanvliegen. Bijvoorbeeld met gesponsorde content en display-advertenties. Daarmee genereer je verkeer naar jouw website. Dit is vooral handig als je een product of dienst online verkoopt.
Ook kun je via advertenties personeel werven: handig voor bedrijven die op zoek zijn naar nieuw talent. Hiermee biedt LinkedIn de mogelijkheid om vacatures te promoten en sollicitaties te ontvangen.
De betrokkenheid bij jouw geposte berichten vergroten kan ook. Dat lukt met gesponsorde content, waardoor je meer likes, reacties en shares krijgt. Dit helpt jou bij het opbouwen van een actieve gemeenschap rond je merk.
LinkedIn adverteren uitbesteden
Hierboven legden we uit waarom LinkedIn zo waardevol kan zijn. En wat je er onder andere mee kunt bereiken. Nu nemen we stap voor stap met je door hoe je ermee aan de slag kunt gaan.
Ga naar LinkedIn Marketing Solutions en maak een advertentie-account aan.
Bepaal je doelstellingen en doelgroep. Kies het type advertentie dat het beste bij je doelen past.
Stel je advertentie-budget in. LinkedIn biedt zowel dagelijkse als totale budgetopties.
Creëer boeiende advertenties met aantrekkelijke koppen, afbeeldingen, video's en relevante teksten.
Gebruik de krachtige targeting-opties van LinkedIn om je advertenties te richten op de juiste doelgroep.
Kies je biedstrategie en finetune deze om de beste resultaten te behalen. Dit kun je per dag en per campagne aanpassen.
Publiceer je advertenties en begin met het bereiken van je doelgroep.
Houd de prestaties van je advertenties nauwlettend in de gaten en pas ze aan waar nodig. Dat kan met de Campaign Manager.
Leer van je resultaten en optimaliseer je advertentie-campagnes om nog betere resultaten te behalen.
Blijf nieuwe ideeën en strategieën testen om te ontdekken wat het beste werkt voor jouw bedrijf.
Aan de slag met LinkedIn adverteren
LinkedIn biedt talloze mogelijkheden voor adverteerders om hun doelen te bereiken. Het is weer eens wat anders dan google ads. LinkedIn kan gaan over het vergroten van merkbekendheid. Maar net zo goed over het genereren van leads of het aantrekken van website-verkeer.
Met de juiste strategie en targeting behaal je waardevolle resultaten op dit professionele sociale media-platform. Gebruik de krachtige tools en functies van LinkedIn om jouw campagne te finetunen. Om op die manier je bedrijf naar nieuwe hoogten te brengen.
Wil je meer weten over LinkedIn? Dan staan wij van Postads voor je klaar. We zijn hier namelijk gespecialiseerd in en helpen jou aan een succesvolle campagne!
Ook adverteren op social media, maar geen idee waar te beginnen? Wij denken graag mee!
Ook adverteren op social media, maar geen idee waar te beginnen? Wij denken graag mee!
ja, graag!