Google richt zich steeds op lokale vindbaarheid. Lokale SEO is daarvoor heel belangrijk, maar ook Google Mijn Bedrijf speelt hier een grote rol in. Als je zoekt op een bioscoop, supermarkt of garage toont Google de dichtstbijzijnde opties. Je krijgt in de zoekresultaten niet alleen de bedrijven te zien die het beste hun SEO hebben ingericht, maar ook de bedrijven bij jou in de buurt. Google snapt namelijk dat jij als consument niet op zoek bent naar een supermarkt op 50km afstand. Maar hoe word je snel lokaal vindbaar met jouw bedrijf?
Wanneer je op Google zoekt op een bedrijfsnaam zie je aan de rechterkant een blok met informatie. Deze informatie noemen we de Knowledge Panel. De inhoud hiervan wordt gebaseerd op de gegevens uit Google Mijn Bedrijf. Hierin toon je belangrijke informatie voor jouw klanten: niet alleen je NAW-gegevens (Naam, Adres, Woonplaats) en website, maar ook je openingstijden, een korte omschrijving en bedrijfscategorie. Zo laat je Google weten wat je doet en hierdoor word je sneller en beter online gevonden.
De zogeheten Google Local Pack is van groot belang voor de vindbaarheid van je bedrijf, vooral wanneer je een lokale dienstverlener bent. Als jouw bedrijf vernoemd wordt in de Google 3 Pack (ook wel Google Snack Pack), sta je altijd bovenaan in Google Maps met je bedrijf in jouw omgeving.