Data analyse om je doelgroep beter te begrijpen

Om een strategisch marketing plan op te zetten, is data analyse een belangrijke voorbereidende stap. Door data te verzamelen via tools als ons eigen programma PAM en Google Analytics, kun je je doelgroep beter begrijpen. Je krijgt duidelijke inzichten over de handelingen die jouw doelgroep verricht op je website of webshop, en kunt hier je pagina’s op aanpassen en optimaliseren. Ook kun je met behulp van data een customer journey in beeld brengen, en een persona opmaken, om vanuit dit het meest optimale marketing plan voor jouw bedrijf op te stellen. 

 

Maak kennis met een expert

lyse specialist | PostAds

Data analyse om te zien hoe je presteert

Met data analyses kun je doelstellingen meetbaar maken en daarvoor Key Performance Indicators (KPI's) opstellen, waarbij het makkelijk zichtbaar is of je jou doelstellingen hebt behaald, of gaat behalen. Hierdoor blijft de focus gericht op jouw eigen bedrijf. Gelukkig heeft PostAds meerdere data specialisten in huis die jou hiermee kunnen helpen.

Hoe kan data anlyse jou helpen

  • Data ondersteunt bij het maken van belangrijke beslissingen 
  • Terugkijken om vooruit te kunnen kijken 
  • Verbanden leggen tussen oorzaken en gevolg

 

Analyseer mijn data

Ik ben Coen, senior online marketeer en online strateeg bij PostAds. Samen jouw business doelstellingen vertalen naar een online marketing doelstelling? Bel me dan op: 076-502 31 42. Of laat een bericht achter.

2023 © 100 Merkversterking. Alle rechten voorbehouden.