Een social media strategie is een deel van jouw marketingplan. Hiermee bepaal je hoe je jouw doelgroep gaat benaderen, en op welke kanalen. Dit gaat hand in hand met de customer journey.
Een social media strategie denk je uit op allerlei vlakken en richt zich op de lange termijn. Wat voor activiteit laat jouw doelgroep zien op social media? Wie wil je bereiken en welke doelen wil je behalen? PostAds zoekt het antwoord op deze vragen voor je uit.
Voordat je begint met het zakelijk gebruik van social media, is het belangrijk om te weten welke gestelde doelen je wilt halen. Deze doelen kan je stellen met behulp van KPI’s of ROI’s. Ook is het essentieel om de activiteit te onderzoeken van jouw doelgroep op social media. Je kan een publieksanalyse maken, wie wil je bereiken?
Daarna maak je een contentplanning. Balans is key bij het plaatsen van posts; alleen op die manier bereik je constant je doelgroep en blijft de boodschap hangen. Tot slot zijn social media advertenties een extra mogelijkheid om je doelgroep effectief te bereiken.
Een goede social media strategie en effectieve uitvoering neemt veel tijd in beslag. PostAds helpt verschillende ondernemers met hun social media. Bekijk hieronder het resultaat van Fons!